Весић најавио: Градиће се симултано две линије метроа и проширење БГ воза

Gradnja

Заменик градоначелника је објаснио да ће на првој линији метроа бити четири преседачке станице, где ће са БГ воза прелазити на метро, док ће на линији постојати такве две станице.

У Београду ће се симултано градити две линије метроа и проширење БГ воза, рекао је данас заменик градоначелника Горан Весић.

Гостујући на ТВ Пинку рекао је да се никада током пола века идеја да се гради метро није догодило да постоји снажна политичка воља да се метро изгради, новац за изградњу и обезбеђени сви законски предуслови.

– Две линије метроа укупне дужине 40 километара са 43 станице градиће се практично упоредо и истовремено – рекао је он.

Он је навео да ће се истовремено радити и БГ Воз који сада постоји као као линије од Батајница до Овче и Ресника, и поласке према Младеновцу и Лазаревцу.
– Споразум са Руском федерацијом у Москви треба да буде потписан до краја године. То је нова инвестицја која значи прво проширење свих капацитета колосека према Панчеву, Лазаревцу и Младеновцу, нову линију Карабурма-Макиш, и нову линију која почиње од станице у Земуну а обухвата Сурчин, Аеродром Никола Тесла, нови национални стадио и Обреновац – рекао је Весић.

Такав развој БГ Воза омогућиће да све приградске општине изузев Гроцке у шпицу буду повезане возовима са центром на 10 до 15 минута, а ван шпица на 45 минута.

Весић је објаснио да ће Клинички центар бити повезан 400 метара удаљеном станицом код Сајма.

– У дворишту КЦ биће подземни улаз у који ће улазити људи и возиће их покретне степенице до станице. Суштински ће КЦ имати станицу. А трећа линија предвиђа станицу у Ресавској, с друге стране КЦ – рекао је он.

На првој линији метроа биће четири преседачке станице, где ће са БГ воза прелазити на метро, док ће на линији постојати такве две станице.

– Када завршимо БГ воз, неко из Новог Сада без аутомобила ће моћи на аеродром. Преко брзог воза до Земуна, ту на БГ БВоз и онда возом до аеродрома – објаснио је он.

Како је оценио метро и БГ Воз ће омогућити да Београд пређе на шински систем, који је еколошки прихватљив, нема издувних гасова, који не зависи од гужви, и има много већи капацитет.

Коментаришући блокаде путева и аутопутева он је рекао да су то последица наших подела.

– То не могу да разумем. Метро није политичко питање. Или знате да га направите, или не. Нико није крив онима који су били пре нас што нису изградили метро. Или аутопут Милош Велики – рекао је он.

Апеловао је да се не изражава политичко мишљење тако што ће неко спречавати београђане да се крећу.
– Свако има право на слободу кретања, као што свако има право да изражава своје политичко мишљење. Ако нису задовољни законом, или политичком одлуком, нико им не оспорава право да изразе кроз протест и незадовољство на законом прописан начин – рекао је он.

Поручио је да би требало да на изборе изађу са својом политичком платформом, и пробај уда неко за њих гласа.

Весић је рекао да је прва донација Фондација за децу и младе која се још зове и гнездо усмерена на поправку куће за Лазара и Марију који су изгубили пет чланова породице од короне.

Фондација је обезбедила преко 300 јелки са бусеном које ће следеће недеље бити додељене сваком од београдских вртића а у фебруару посађене по двориштима тих установа.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Тагови:

Најновије