У години за нама Телеком Србија је забележио рекорде по висини прихода, броју корисника и инвестицијама, а 2023. биће историјска у позиционирању ове компаније на светском тржишту.
Такође, Телеком је у децембру својим акционарима исплатио дивиденде од чак 6,7 милијарди динара.
– У врло кризној години на светском нивоу успели смо да нашим власницима, држави Србији и малим акционарима, појачамо дивиденде у односу на пре годину дана за скоро две милијарде динара. То је још један доказ да када Телеком побеђује, побеђују сви – изјавио је генерални директор овог српског гиганта Владимир Лучић.
Први човек Телекома Србија изузетно је задовољан постигнутим у 2022. години.
Огроман успех потврђују конкретни бројеви: компанија је први пут у својој историји остварила приход већи од милијарду евра, број ТВ корисника је достигао 1,2 милион, а фиксних интернет корисника 1,1 милион, инсталирано је преко 2.000 базних станица, док је 1,25 милиона домаћинстава добило приступ оптичком интернету.
У претходној години крунисана је наша стратегија развоја Телекома Србија из претходног периода, која се огледала кроз аквизиције кабловских оператера, изградњу оптичке мреже и улагања у садржаје. Од 2018. до данас, приходи су повећани за 35 одсто, односно за читавих 31 милијарду динара. Број корисника ТВ је скоро утростручен, са 442.000 на 1,2 милиона. Такође, иако смо пуно улагали у инвестиције, успели смо да значајно увећамо дивиденде, са врло добрих 4,8 на чак 6,7 милијарди динара! Резултати у 2022. су нам одлични, а у години која је почела биће још бољи – објаснио је Владимир Лучић у великом интервјуу за Вечерње новости.
Како је нагласио, међу главним циљевима у 2023. јесу наставак снажног раста прихода, наставак интензивног повећања броја корисника, наставак изградње и јачања мобилне и оптичке инфраструктуре, као и понуда нових садржаја и дигиталних сервиса.
А све ово је основа за наредни стратешки циљ – међународна експанзија српског Телекома!
– Стабилност раста наше компаније у Србији је важна како би се остварили наши планови за експанзију на међународном нивоу. Планови су нам амбициозни, али реални. Потпуно је јасно да је по резултатима Телеком прерастао регион и да је време за светску утакмицу. То је важно за Телеком, али и за целу државу. После много година, Србија има компанију која може да се бори на светском тржишту. Спремни смо на сарадњу са највећим глобалним брендовима. Када кажем да смо спремни, важно је знати да заправо те мултинационалне компаније бирају своје партнере и да имају изузетно захтевне критеријуме. Ми смо урадили све што је до нас да се квалификујемо за сарадњу са најбољима, и на то смо изузетно поносни – објаснио је Владимир Лучић.
Година пред нама биће историјска за позиционирање Телекома Србија на светском тржишту, а то ће се дешавати из три правца.
Први правац је, каже Лучић, ширење мобилних мрежа у западној Европи и Северној Америци, тамо где има највише наше дијаспоре. У току 2022. пуштена је у рад мобилна телефонија у Северној Македонији, отворена је фирма са пословницама у Швајцарској, док је у Аустрији оборена лествица од 150.000 корисника. Сада на ред долази Немачка, огромно и богато тржиште са много наших људи, а потом и САД као највећи корак.
Други правац је развој мултимедијалних садржаја и повећање прихода кроз продају тих садржаја корисницима, како кроз међународну мрежу Телекома, тако и преко других провајдера, где ће посебно важну улогу имати Арена Спорт канали и продукција серија и филмова и њихова продаја на светским тржиштима.
Трећи правац је развој дигиталних сервиса и њихова продаја у свету, кроз Фонд за финансирање стартапова, који је Телеком покренуо пре годину дана.
– Апсолутно сам уверен у успешност наше стратегије и да ћемо ове године, између осталог, остварити стратешку сарадњу са највећим светским интернет гигантима. Такође, стартапови у које улажемо преко ТС Вентурес фонда, а засад их је девет и биће их још више, имају глобални потенцијал. Будући приходи могу бити огромни и да се мере стотинама милиона, ако не и милијардама евра – закључио је Владимир Лучић.
Серија „Дара из Јасеновца“ на Суперстару
Телеком Србија инвестира у продукцију најпопуларнијих серија и филмова, које у Србији бележе огромну гледаност, а продате су на пет континената широм света и присутне на стриминг платформама Амазона и Дизнија.
– Ипак, посебна је част и то што улажемо у пројекте од националног значаја, важне за историју наше државе и народа. Тако ће гледаоци канала Суперстар моћи премијерно, од 9. до 12. јануара, да гледају серију “Дара из Јасеновца”, а од 17. јануара у биоскопима стартује филм “Олуја” – најавио је Владимир Лучић.
Репрезентација Србије на Арени
Одлична вест за кориснике Телекома и гледаоце Арена Спорт канала је то што најбољи фудбал и у Новој години остаје на старом месту.
– Поред најбољих страних фудбалских лига које имамо у понуди, од енглеске преко италијанске и француске до шпанске, од Лиге шампиона до Лиге Европе, посебно нам је важно то што ћемо наставити да преносимо утакмице фудбалске репрезентације Србије. Протекло СП у Катару је показало да је Арена Спорт спремна за највеће продукцијске подухвате на светском нивоу. Предстојеце квалификације и утакмице Европског првенства у фудбалу такође ћемо преносити на Арени – нагласио је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић.