Воз од „200 на сат“ већ на српској прузи: Прва Штадлерова композиција путнике прима 1. марта

Voz

Србији је данас свечано предат „Штадлеров“ брзи воз, први од укупно три која су купљена од швајцарске компаније. Следи тест а прва комерцијална вожња могла би да буде 1. марта 2022.Швајцарска компанија “Штадлер Бушнанг АГ” испоручила је Србији први од три купљена воза велике брзине, а примопредаји је присуствовао председник Александар Вучић.

– Деценијама смо уништавали сопстене ресурсе, нисмо улагали у железницу, и били срећни када возови пређу 26 километара на сат. Данас смо купили возове вредне 52 милиона евра, а који могу и до 200 километар на сат. Од 1. марта моћи ћемо да овим дивним возовима идемо од Београда до Новог Сада. Ускоро ће њима моћи да се возе и грађани у Нишу, Лесковцу, Димитровграду. Имају их Шведска- нагласио је председник.

“САД, Швајцарска, али у региону нема нико. Невероватан луксуз и горе на спрату, има места и за бицикле, за пртљаг, апарате за кафу и сокове – рекао је председник Вучић, који се са делегацијом и званицама провозао од станице “Нови Београд” до “Београд центар”.

Воз има ЕТЦС (Европски систем управљања возовима) па се њиме преко сигнализације може управљати из саобраћајног центра. У државној компанији „Србијавоз“ истичу да ће Србија добила прво воз прилагођен том систему.
Примопредаји брзог воза у железничкој станици “Нови Београд,” присуствовали су и министар грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић, представници компаније “Штадлер Бушнанг АГ” и амбасаде Швајцарске у Београду.

Карта 1.000 динара

Карта на релацији Београд – Нови Сад ће, према ранијим најавама, коштати највероватније око 1.000 динара.

– Два пута дневно ће грађани моћи да путују директно од Београда до Новог Сада и стигну за 30 минута и то ће коштати око 1.000 динара, без много стајања. Неки возови ће се заустављати на више станица и вожња ће бити јефтинија, а трајаће око 48 до 52 минута”, рекао је раније министар Момировић.
Такође присуствовали су и бивши немачки канцелар Герхард Шредер и амбасадор Швајцарске Урс Шмид.

Након представљања карактеристика брзог воза, организована је пробна вожња до Железничке станице “Београд Центар”.

Преостала два воза требало би да буду испоручени до краја године.

Возови ће редовно саобраћати на новој брзој прузи Београд – Нови Сад која ће, како је најављено, грађевински бити завршена до краја године. Након тога следи тестирање брзе пруге и возова, а грађани ће до марта моћи да путују новим и модерним возовима. Путовање између Београда и Новог Сада трајаће само пола сата.Уговор са компанијом “Штадлер” о набавци брзих возова потписан је у априлу ове године, након тендера на којем су Швајцарци били једини понуђач који је доставио понуду.

Представник компаније Штадлер Петер Шулер рекао је да су “веома поносни и срећни” због испоруке воза Србији. – Продали смо више од 500 оваквих возова у 12 земаља. Овај воз је веома иновативан, максимална брзина је 200 километара на сат, има доста посебних садржаја за путнике – казао је Шулер. Навео је да је компанија Штадлер потписала уговор са „Железницама Србије“ у априлу и да мисли да је оборен светски рекорд по питању времена испоруке.

У уговору је набавка три најсавременије, двоспратне електромоторне гарнитуре, изузетног комфора. У сваком возу има укупно 316 седишта, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу. Такође, постоји wифи интернет, дисплеји који показују заузетост седишта и мини бар.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on google
Google+
Share on email
Email

Тагови:

Најновије