Држава издвојила шест милијарди динара за фискализацију: Ове делатности ипак неће морати да издају рачун

Fiskalizacija

Пријава за субвенције, путем портала Пореске управе, трају до краја јануара.

Прелазак на нови модел фискализације почео је крајем прошле године, 01. новембра и трајаће до 30. априла 2022. године. Трошкове фискализације сноси искључиво држава, која додељује субвенције привредницима за куповину потребних уређаја, а пријава за субвенције, путем портала Пореске управе, почеле су 15. октобра 2021. године, и трају закључно са 31. јануаром 2022. године.

Сви обвезници који се пријаве, и који се налазе на списку, имају право на 100 евра од државе по продајном месту, као и 100 евра по сваком продајном уређају. За све привреднике који нису у систему ПДВ, износ субвенција је увећан за 20 одсто.

Под надзором Пореске управе, у новом систему фискализације, биће малтене сви привредници, али биће изузета неколицина делатности, а како је раније истакнуто из Министарства финансија изузети су сви којима издавање фискалних рачуна отежава пословање.

Ко је ослобођен е-фискализације?

Новим законом о фискализацији велики број паушалаца ће морати да има фискалну касу.

пак, део њих који послује са физичким лицима је поштеђен, те се у наставку налазе све делатности које не морају да уводе нову фискалну касу:

39.31 Градски и приградски копнени превоз путника;

47.99 Трговина на мало изван продавница, тезги и пијаца;

49.32 Такси превоз;

52.21 Услужне делатности у копненом саобраћају;

53.10 Поштанске активности јавног сервиса;

61 Телекомуникације;

64 Финансијске услуге, осим осигурања и пензоних фондова;

65 Осигурање, реосигурање и пензијски фондови, осим обавезног социјалног осигурања;

66 Помоћне делатности у пружању финансијских услуга и осигурању;

69.10 Правни послови изузев активности јавних бележника и извршитеља;

75.00 Ветеринарске делатности;

84.3 Обавезно социјално осигурање;

85 Образовање, осим делатности из гране 85.5 (остало образовање);

86 Здравствене делатности- здравствене услуге које се обезбеђују из средстава обавезног здравственог осигурања;

87 Социјална заштита са смештајем;

88 Социјална заштита без смештаја;

94.91 Делатност верских организација и

96.09 Остале непоменуте личне делатности.

Како до субвенције?

Да би се пријавили за субвенцију за фискализацију прво је потребно да се, уколико то још увек нису урадили, обавезници пријаве податке о локацијама продајних објеката.
На порталу Пореске управе, правно лице добија линк преко којег ће послати свој тајни ПИН за креирање безбедносног елемента. Сваки регистровани обвезник потом добија безбедносни елемент који му омогућава бесплатно издавање рачуна. Могуће је користити и друго решење које одабере од добављача фискалних уређаја. Ту је могуће и затражити израду безбедносних елемената за одређени ПИБ и пословни простор тј. продајни објекат који је пријавио.

Како је саопштено Влада Србије је обезбедила укупно 6 милијарди динара за сву потребну опрему. До сада је исплаћено око 2 милијарде динара, а преко 80 одсто пријављених је пријавило само један објекат и једну касу.

Уведени и нови фискални рачуни

Од 1. јануара уведени су и нови фискални рачуни. Сви у јавном сектору имају обавезу да примају, чувају и издају електронске фактуре, а та обавеза ће се постепено уводити и у приватни сектор који ће обавезно е-фактурисање стићи 1. јануара 2023. године.

Новим рачунима ће се, према најавама, увести ред у овој области и обезбедити бољу контролу пореских обвезника.

Подаци са рачуна ће бити у реалном времену и инстант ће се уписивати у базу Пореске управе. Још једна новина је и да ће сваки рачун, било одштампан или електронски фискални рачун, садржати и QР код.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Тагови:

Најновије

error: Sadržaj je zaštićen. Copyright @ 025info.rs