Истраживање Мекинзија: У Немачкој већи страх од инфлације него од рата

Hrana

Kако је показала најновија студија, инфлација забрињава становнике Немачке чак више од војних операција у Украјини и пандемије коронавируса.

Многи људи у Немачкој већ мењају начин живота због инфлације, док други страхују да ће то ускоро морати да учине, наводи немачки телевизијски канал Н-ТВ. Намештање цена забрињава потрошаче чак и више од борби у Украјини или пандемије коронавируса, преноси портал Новости.

Брзо растуће цене у скоро свим областима живота сада забрињавају народ Немачке више од било чега другог. Истовремено, сукоб у Украјини и пандемија корона вируса за њих прелазе у други план. Ово су резултати репрезентативног истраживања које је спровела консултантска кућа Мекинзи (McKinsey).

Око 40% од више од 1.000 испитаника у Немачкој рекло је да је њихова највећа брига тренутно инфлација. Руску специјалну операцију у Украјини навело је 34% испитаника, а само 8% – пандемију корона вируса. Скоро трећина испитаника (29%) страхује да ће их раст цена натерати да промене начин живота у правцу смањења трошкова. Страх од инфлације посебно је изражен код људи са ниским примањима. Две трећине испитаника очекује да ће цене наставити да расту у наредних 12 месеци.

– Две године корона вируса оставиле су траг. Али инфлација и оно што се дешава у Украјини изазивају у људима више песимизма него икада раније – рекао је Маркус Джејкоб, експерт у Мекинзију, сумирајући студију. Лјуди су осетили поскупљење и видели да им је крајем месеца у новчанику остало мање новца. Високо плаћени радници такође смањују трошкове.

Према студији, две трећине испитаника у последње време троши више новца на храну, 61% на бензин и трошкове превоза, као и на енергију. Као резултат тога, скоро сваки трећи Немац је смањио потрошњу у другим областима. Уштеде су прављене првенствено кроз козметику, одећу, забаву и путовања.

– Индустрије које су већ претрпеле значајне губитке од пандемије посебно су погођене новом штедљивошћу – рекао је Сајмон Ленд, стручњак у Мекинзију. Лјуди су смањили потрошњу у областима на које су заиста желели да потроше више новца када се пандемија смири, као што су одлазак у ресторане, боравак у хотелима и организовање догађаја.

Скоро две трећине потрошача је већ почело да мења своје куповно понашање суочено са растом цена, на пример, преласком на јефтиније приватне робне марке, наводи студија. Више од половине испитаника рекло је да су постали свеснији о потрошњи енергије у свакодневном животу, наводи немачки телевизијски канал “Н-ТВ”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Тагови:

Најновије