Министар финансија Синиша Мали на свом Инстаграм налогу објаснио је процедуру набавке картице – безбедносног елемента, коју је потребно затражити од Пореске управе, а која је неопходна за прелазак на нови модел е-фискализације.
Обвезник фискализације мора имати безбедносни елемент јер је дужан да га користи за потписивање фискалних рачуна за потребе спровођења поступка фискализације и потврде идентитета приликом размене података и информација са Пореском управом, написао је Мали и додао да се рачун који је издат без коришћења безбедносног елемента, не може сматрати фискалним рачуном.
– Преко електронског сервиса за фискализацију, ауторизоване особе траже израду безбедносних елемената за одређени ПИБ и одређени пословни простор који су пријавили. Ауторизована особа такође може да назначи име, презиме и број личне карте или пасоша особе коју овлашћује за преузимање безбедносних елемената. Пријава се аутоматски одобрава, али у одређеним случајевима неопходно је да га прегледа и одобри службеник за увођење обвезника у фискализацију – написао је Мали.
Министар је истакао да је важно је да обвезник наручи безбедносни елемент када је спреман за е-фискализацију, односно када зна који фискални уређај ће користити. Регистар одобрених елемената електронског фискалног уређаја може се наћи на порталу Пореске управе.
– У тренутку пријаве важно је да обвезник напомене да ли жели картицу на којој се налази безбедносни елемент у пуној величини или перфорирану, што зависи од тога какав има фискални уређај – објашњава Мали.
Безбедносни елементи у виду паметне картице се персонализују и ауторизована особа у своје пореско сандуче добија обавештење о преузимању безбедносног елемента.
Безбедносни елемент се преузима на шалтеру „Ваш порезник“ у надлежној филијали Пореске управе, осим за обвезнике ЦВПО који безбедносни елемент преузимају у Центру за велике пореске обвезник, написао је Мали на свом Инстаграм профилу.