Поводом прославе годишњице, на Машинском факулету у Београду, разговарало се о конструкцији и развоју савремених четвороточкаша и изазовима преласка на електричне аутомобиле. Међу гостима су били и светски познати инжењери који су студирали на том факултету.
Током 74 године постојања и 149 година високошколске наставе и образовања инжењера, Машински факултет данас по знању и иновацијама стоји раме уз раме са светским факултетима у тој области. То потврђују и бишви студенти, светски признати инжењери
Један од њих је и професор Јосип Влаховић, дугогодишњи инжењер „Поршеовог“ развојног центра.
„То што сам ја научио овде кроз практични рад, радили смо са Тамом, са ФАП-ом, са Заставом и са Томосом. Кад сам отишао тамо ја нисам имао никаквих проблема, чак сам имао и виши ниво образовања него стандардни инжењер у Немачкој“, каже професор Влаховић.
Горуће питање аутомобилске индустрије је прелазак на електричне аутомобиле уз многе факторе који диктирају далеко спорији темпо од очекиваног.
„Треба да постоји један логистички систем и стандардне батерије које ‘пашу“ у сваки ауто на метар. На метар значи снага која вам треба“, каже професор Влаховић.
Професор Влаховић је са својим тимом радио и на развоју мотоцикла „Томос“ који је пре тачно 40 година био шампион Европе у џи-пи кросу. И дан данас се препричава врхунска аеродинамичност тог мотора која је била тестирана у аеротунелу Машинског факултеа направљеном 1957. године и још је један од највећих универзитетски аеротунела у Европи.
Годину дана пре него што је основана агенција НАСА у овом тунелу су се испитивале аеродинамичке способности објеката који су у ваздуху.
„Тунел је опремљен за научно истраживачки рад и за рад са студентима. У међувремену је добио нову опрему, нову погонску групу, добио нову опрему за испитивање као што је ПИВ метода и он се константно сваки дан користи за истраживање и научно-истраживачки рад“, каже проф. др Горан Воротовић са Машинског факулета у Београду.
Машинство као грана науке захтева примењена истраживања и доказивање у пракси па зато са Машинског факултета подсећају да је сарадње са привредом развојни приоритет.