Може ли вештачка интелигенција да замени новинаре?

Novinari

Вештачка интелигенција (Артифициал Интеллигенце – АИ), представља највећи технолошки изум 21. века који ће сигурно, у наредних 80 година, изменити и учинити живот човека другачијим. Да ли ће га учинити бољим, лакшим, тежим или несигурнијим, то сада не можемо знати.

Својим постојањем и изузетно брзом применом, вештачка интелигенција изазвала је таласе полемика свуда у свету. Србија од 2021. године има Истраживачко-развојни институт за вештачку интелигенцију Србије и једна је од првих земаља у свету која има и развијену Стратегију за развој вештачке интелигенције.

Током марта месеца ове године, издавачка кућа Аксел Спрингер, власник немачких новина Билд и ДИ Велт (Дие Wелт), изјавила је да би новинаре ускоро могла да замени вештачка интелигенција. Матијас Доепфнер, директор Аксел Спрингера, у интерном писму радницима саопштио им је да вештачка интелигенција има потенцијал да учини новинарство бољим него што је то досад било или једноставније речено, да замени новинаре.

“Вештачка интелигенција и алати попут популарног ЦхатГПТ-а обећавају револуцију у информацијама и ускоро ће бити бољи у прикупљању информација од новинара. Разумевање ове промене кључно је за будућу одрживост издавачке куће. Само они који стварају најбољи оригинални садржај ће опстати”, написао је Доепфнер својим радницима.

Аксел Спрингер није први издавач вести који се користи вештачком интелигенцијом у стварању садржаја. У јануару је Базфид (БуззФеед) објавио да планира да употреби вештачку интелигенцију како би побољшао свој садржај и онлајн квизове. Дигитална издања британских новина Дејли мирор и Дејли експрес такође истражују употребу вештачке интелигенције.

“Успоставили смо радну групу која ће размотрити потенцијал и ограничења машинског учења као што је ЦхатГПТ”, рекао је извршни директор групе за Фајненшел тајмс.

– Будућност новинарства, али и његов опстанак, лежи у вештачкој интелигенцији. Овај појам се односи на „машине које уче на основу искуства и обављају задатке попут људи“, рекао је Франческо Маркони, професор новинарства на Универзитету Колумбија у Њујорку, који је објавио и књигу на ову тему – “Новинари, вештачка интелигенција и будућност новинарства”.

Професор Маркони је био на челу ИТ сектора у Вол стрит журналу и Асошијетед пресу, неким од највећих медијских кућа на свету. Његова теза је јасна и неоспорна – новинарство не држи корак са новим технологијама. Дакле, редакције би морале да искористе оно што вештачка интелигенција може да понуди и осмисле нове пословне моделе.

У свету је полемика о вештачкој интелигенцији изузетно присутна, пре месец дана власници водећих америчких технолошких корпорација, између осталих и директор компаније “Тесла”, Илон Маск и извршни директор “Мете” Марк Закерберг, састали су се са члановима америчког Конгреса и са њима разговарали о предлозима регулатива које би требало да се примене на вештачку интелигенцију (АИ).

”За нас је важно да постоји судија. Регулатор је потребан како бисмо били сигурни да компаније предузимају кораке у интересу безбедности шире јавности”, рекао је Маск, а пренео је Ројтерс.

Србија од марта месеца ове године има усвојене Етичке смернице за употребу и развој вештачке интелигенције.

С обзиром на то да појава вештачке интелигенције изазива велике полемике око тога како је етички користити и да ли ће заменити нека занимања, сматрали смо да је потребно отворити ширу, друштвену, али и донекле научну, дебату око тога да ли вештачка интелигенција може да утиче на развој медија у будућности.

Портал Војводина уживо 17. октобра организује прву међународну конференцију на тему медија и вештачке интелигенције АИМедиа2023. Конференцију, која за циљ има давање одговора на питања у вези са улогом и применом вештачке интелигенције у медијима, отвориће министар информисања и телекомуникација др Михаило Јовановић, а говорници на два панела биће: проф. др Ђорђија Петкоски са Вортон универзитета у САД, Грег Беитцхман (Велика Британија) Блоомберг, др Дубравко Ћулибрк директор Развојног института за вештачку интелигенцију Србије, Русмир Нефић Блоомберг Адриа, Игор Жежељ Адриа медиа груп, Бојан Бркић Еуронеwс Србија, Немања Старовић државни секретар у министарству одбране, а учествоваће и представник компаније Цонтинентал аутомотив Сербиа.

Придружите нам се заједничком тражењу одговора, да ли вештачка интелигенција може да утиче на промене у медијима и како ће развој вештачке интелигенције те њена примена у пракси утицати на нашу будућност.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Тагови:

Најновије

error: Sadržaj je zaštićen. Copyright @ 025info.rs