Најновији детаљи о несталој подморници: Путницима остало 40 сати кисеоника, извршни директор компаније пети члан посаде

Podmornica

Подморница која је превозила петоро путника до олупине Титаника у Атланском океану, а са којом је изгубљен сваки контакт у недељу, има кисеоника за још само 40 сати, рекао је на најновијој конференцији за медије капетан Првог округа обалске страже Џејми Фредерик.

Процене су засноване на првобитним подацима компаније ОцеанГате да је подморница у тренутку зарона на располагању имала 96 сати кисеоника.

„Судећи по томе, проценили смо да им је остало 40-41 сат кисеоника. Напомињем да су то само процене“, рекао је он.

Како каже, досадашњи напори у потрази за подморницом нису дали никакве резултате, а двадесетчеворочасовна спасилачка мисија Канаде и САД се наставља. У питању је „изузетно комплексна“ операција, додаје.

„То је 900 миља источно од Кејп Кода и 400 миља јужно од Сент Џонса. Логистички гледано, потребни су време и координација, а ми се бавимо не само површинском, већ и дубинском претрагом“, каже и наставља:

„Сви наши напори су фокусирани на проналажење подморнице. Најискреније смо у мислима и молитвама са породицама несталих“

Истиче и да је обалска стража започела зарон возила на даљинско управљање (РОВ) на месту последње познате локације подморнице.

„Претражено је подручје од 7.600 квадратних миља, што је веће од америчке државе Конетикат“

Канадска обалска стража требало би да стигне касније вечерас, као и друга пловила америчке морнарице. У потрагу се укључују и цивилни бродови.

На располагању најмодернија опрема

Федерик је подсетио да је обалску стражу у недељу контактирао Координациони и командни центар у Бостону који им је саопштио да је изгубио везу са подморницом са пет људи у њој, а од тог позива до почетка потраге прошло је сат и 45 минута.

Међутим, ако подморница буде пронађена, прави изазов тек следи – како је извући, а да то буде безбедно по здравље путника у њој.

„У том случају ће стручњаци размотрити најбољи начин акције за опоравак подморнице“, додаје капетан Фредерик.

Иначе, у акцију спасавања првобитно је кренула Америчка обалска стража, која је послала два авиона Ц-130 Херкулес, а придружили су јој се и канадски Ц-130 и авион П8 опремљен подводним сонаром. У уторак је обалска стража проширила потрагу у дубље воде.

Како путници, међу којима су држављани Француске, Велике Британије, Пакистана и САД имају кисеоник за око 40 сати, то представља додатан притисак на спасиоце, па им је у помоћ притекао Дееп Енергy, пловило, које плови под заставом Бахама, специјализовано за постављање цеви и каблова на дубинама до 3.000 метара, а брод са подморницом послаће и Француска.

Власници Дееп Енергy, из компаније ТецхнипФМЦ, која послује из Велике Британије и САД, рекли су за ББЦ да је пловило јутрос стигло на место олупине Титаника како би помогло у подводној потрази и спасавању ОцеанГате-овог подводног Титана.

Дееп Енергy носи два даљински управљана возила (РОВс), која могу заронити до 3.000 метара. То су подморнице без посаде, којима се управља из контролне собе на матичном броду и повезане су кабловима дугим 1.000 метара.

Олупина Титаника лежи на 3.800 метара, па, иако би то било превише дубоко за подморнице, можда ће моћи да помогну да се лоцира изгубљена подморница.

Међународном напору да се пронађе нестала подморница прикључила се и Француска која ће послати брод са подморницом.

Како је саопштило француско Министарство образовања, бродом „Аталанте“ управља истраживачки институт „Ифремер“, за који је надлежно ово Министарство.

Дубина на којој је подморница нестала још један изазов за спасиоце

Проналажење подморнице је само први корак, а спасавање може бити сасвим други изазов.

У зависности од тога где и на којој дубини се налази подморница, могу бити ограничене могућности за бродове за спасавање.

На пример, подморнице америчке морнарице на нуклеарни погон обично раде на 800 стопа или мање – што значи да не могу да зароне до дна океана, где би притисак воде на труп подморнице могао да имплодира, пише ЦНН.

Морнарица има специјализоване подморнице за спасавање, али чак и оне могу да спасавају само на дубинама до 2.000 стопа, према Морнаричкој команди за подводно спасавање.

Током спасавања 1973. године, власти су користиле друге подморнице и даљински управљани брод за спасавање који је развила морнарица да причврсте водове на Писцес ИИИ – који су затим коришћени да га извуку назад на површину.

Ово је било и најдубље подводно спасавање икада, када су спашени Роџер Чепмен и Роџер Малинсон, са дубине од 1.575 стопа. Били су заробљени 76 сати пре него што су коначно извучени на површину.

Олупина Титаника је много дубља, налази се на скоро 13.000 стопа (3.800 метара) испод нивоа мора. Стога није јасно да ли би ове методе могле да функционишу за Титан, с обзиром на неизвесност око његове локације.

Ко су људи заробљени у подморници?

Извор из француске Владе рекао је да је један француски држављанин међу онима који су нестали са подморницом, преноси ББЦ. Верује се да је то Пол-Анри Нарголет, бивши ронилац француске морнарице који је раније истраживао „Титаник“.

У несталој подморници налазе се и британско-пакистански бизнисмен Шахзада Давуд и његов син Сулејман, што је у саопштењу потврдила њихова породица.

Шахзада Давуд је повереник СЕТИ института, истраживачке организације у Калифорнији, наводи се на њеној веб страници. Такође је потпредседник Давоод Херцулес Цорпоратион, део Давоод групе, конгломерата различитих предузећа у власништву породице.

Са њима је и британски бизнисмен и истраживач Хемиш Хардинг, што је у објави на друштвеним мрежама потврдила компанија коју поседује, Ацтион Авиатион.

Хардинг је милијардер и авантуриста који држи три Гинисова светска рекорда, укључујући најдуже проведено време на пуној океанској дубини у пловилу са посадом. У марту 2021, он и истраживач океана Виктор Весково заронили су на највећој дубини Маријанског рова, а у јуну 2022. године, отишао је у свемир ракетом компаније „Блуе Оригин“.

Компанија ОпенГате издала је кратко саопштење у којем је потврдила да је њен извршни директор Стоктон Рош био „у подморници као пети члан посаде“.

Брод „Поларни принц“ који је био задужен за праћење подморнице, изгубио је контакт са њом у недељу, 18. јуна, око сат и 45 минута након зарањања до места на којем лежи олупина „Титаника“, код обале Њуфаундленда у Канади. Још увек није јасно шта се догодило са подморницом, зашто је изгубила контакт и колико је била близу Титаника када је нестала.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Тагови:

Најновије

error: Sadržaj je zaštićen. Copyright @ 025info.rs