Никад више пара за саобраћај и инфраструктуру: Два пројекта највећи приоритети у Београду, трамвај се враћа у Савску

Bulevar

Буџет указује да ће коначно почети радови на обнови Трга Николе Пашића, као и да ће се сређивати земунска Главна улица.
Недавно усвојени градски буџет за 2022. годину, највећи у модерној историји Београда, указује да ће више од једне трећине градске касе, односно 54,6 милијарди динара ићи за престонички саобраћај, јавни превоз и саобраћајну инфраструктуру.

Наиме, планирано је да новац буде издвојен за одржавање и изградњу путева, улица, пасарела, бициклистичких стаза, шинског и електросистема превоза, одржавање саобраћајне сигнализације, као и за систем јавног превоза.

Најзначајнији пројекат у 2022. години, за који ће бити издвојено највише новца, је опремање локације Макишко поље. Као и израда студија, елабората и пројектне документације за изградњу метроа.

Новац ће бити уложен и у саобраћајнице код привредне зоне ауто-пута на Новом Београду, као и у наставак реконструкције Булевара патријарха Павла. То је уједно и највећа реконструкција једне велике градске саобраћајнице планирана за 2022., јер буџетом није предвиђена обнова других већих саобраћајних чворишта у центру града.
Буџет указује да ће неимари почети радове у улици Драгослава Срејовића, од Богословије до Јованке Радаковић, као и да ће почети реконструкција окретнице „Пристаниште“.
Такође, буџетом је предвиђен новац и за радове у Београдској, Старине Новака, Тадеуша Кошћушка и Париској, градиће се приступна саобраћајна веза за депонију „Винча“, а мајстори ће почети радове и у Сремској улици.

Буџет предвиђа да ће коначно почети радови на обнови Трга Николе Пашића, као и да ће се сређивати земунска Главна улица.

Један од крупнијих градских пројеката, када је реч о новчаним издвајањима, је уређење пружног прелаза у Батајници и реконструкција везе Борска – петља „Ласта“, а додатни новац ће и у 2022. бити уложен и у комплекс аутобуске станице на Новом Београду, која је требало да профункционише крајем ове године.

Набавка нових трамваја

Што се тиче јавног саобраћаја, у буџету се налази ставка која предвиђа почетак процеса набавке нових трамваја.

Град планира да у 2022. подигне кредит за унапређење јавног превоза и саобраћајне инфраструктуре у износу од 372 милиона динара и то од Европске банке за обнову и развој.

Градиће се гондола и јарбол

У буџету за 2022. своје место нашли су и дуго најављивана гондола од Калемегдана до Ушћа и јарбол.
Предњаче три градска секретаријата

Када је реч о расподели новца за 2022. по секретаријатима и другим градским органима, ту предњаче три градска секретаријата. Чак 24 одсто буџета града, односно готово 35,5 милијарди динара, биће опредељено на рачун Секретаријата за јавни превоз.

Скоро 30 милијарди добио је Секретаријат за комуналне и стамбене послове, односно 20 одсто укупног буџета града, а Секретаријат за образовање и дечју заштиту 17 одсто, односно 25 милијарди. У ова три секретаријата тако се слило више од 60 одсто градске касе.

После две године паузе трамваји 3, 12 и 13 враћају се на стару трасу

Део Савске улице, према Немањиној и Карађорђевој, биће пуштен за саобраћај до краја године, што значи да ће се трамваји 3, 12 и 13, после две године, вратити на стару трасу.
Уређење Савског трга почело је 1. фебруара 2020. године. Радови на делу Савске улице били су пролонгирани небројено пута. Као главни разлог кашњења градски челници наводили су стару црпну станицу, без чијег затварања није могла да се заврши изградња коловоза и поставе трамвајске шине.

Тек након пуштања у рад нове и затварања старе станице настављени су радови, који ће бити убрзо завршени.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Тагови:

Најновије

error: Sadržaj je zaštićen. Copyright @ 025info.rs
Претрага
Close this search box.