Новине у Закону о заштити потрошача – све што треба да знају трговци и туристичке агенције

Violeta

-Заштита потрошача је Уставна категорија Републике Србије и нова законска решења сада ће омогућити потрошачима да своја права остваре ефикасно и уз што мање трошкова. Овај Закон је донет почетком септембра 2021. године, биће представљен 15. октобра путем онлине презентације. Ова презентација је намењена запосленима у правним службама трговаца, односно службама које решавају рекламације потрошача, привредним субјектима који обављају делатност трговине и/или продаје робе и пружања услуга физичким лицима, као и туристичким агенцијама – наводи Виолета Стаменковић, дипломирани правник, која се налази на листи тела за вансудско решавање потрошачких спорова при Министарству трговине, туризма и телекомуникација РС.

Упознајте се са увођењем регистра „Не зови“ каже Стаменковић, као лице са лиценцом за потрошачке спорове, и додаје да је најбитније да се оствари циљ новог Закона о заштити потрошача а то је да омогући људима да остваре права ефикасније, да науче да безбедно купују. Све ово ће путем што ће онлине презентације објаснити Стефан Цветковић, дипломирани правник, саветник у Министарству трговине, туризма и телекомуникација.

Заинтересовани трговци, туристичке агенције, пружаоци услуга, као и физичка лица, могу се јавити преко е-маил:  reg.kancelarijaposrednika@gmail.com. 

Више неће моћи тек тако да трговци незадовољне купце упућују на суд.

-Суштина је да трговци на време буду упознати са својом обавезом да морају да учествују у вансудским споровима са купцима. Што значи да је казна за оне који одбију да учествују у медијацији (вансудском поравнању) или не објаве и јавно истакну обавештење да купац има право на вансудско решавање спора 50 000 динара. Тако да су уведени прекршајни налози – рекла је Стаменковић.

Вишеструко ће битивунапређена заштита права потрошача и као корисника туристичких услуга.

-Туристичке агенције треба да се упознају са делимичном хармонизацијом Директиве о путовањима у пакет аранжманима и повезаним путним аранжманима 2015/2032, јер закон у смислу поменуте директиве предвиђа да путници добијају све информације пре склапања уговора, и то о основним карактеристикама услуге путовања, основним подацима о организатору, продајној цени, модалитету плаћања, минималном броју путника – наводи Стаменковић.

Од велике је важности знати нове прописе како би и трговци и пружаоци услуга заштитили своја права, што доводи до јачања односа са самим купцима. Зато се пријавите за онлине презентацију и сазнаје све на време.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on google
Google+
Share on email
Email

Тагови:

Најновије