Овај пројекат се састоји од три сектора – сектор 4, сектор 5 и сектор 6, укупне дужине 20,4 километара. Обилазница око Београда, о којој се говори више од 30 година, мора бити комплетно завршена до краја следеће године, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
Након обиласка радова код тунела „Стражевица“, који припада обилазници око Београда, Момировић је изразио наду да ће и тај тунел бити пуштен у рад у наредних неколико месеци.
– Поносан сам на резултате које остварујемо на пројекту обилазнице око Београда. Грађани су се уморили од приче око изградње те обилазнице, јер о томе се прича више од 30 година, како ће транзитни саобраћај бити избачен из центра града и до пре неколико година на свему томе је урађено мало – рекао је Момировић.
Истакао је да тај пројекат мора бити завршен у наредних годину дана, да за то време мора бити направљена петља „Бубањ поток“ која ће бити највећа у нашој земљи и мора бити омогућено транзитном саобраћају да иде брже и ефикасније.
С друге стране, та обилазница значиће мање аерозагађење у центру Београда, додао је министар.
– Заиста смо посвећени овом послу, резултати су, по мени, очигледни. У оквиру ове обилазнице у априлу смо пустили у рад сектор 4 и надам се да ћемо у наредних неколико месеци пустити и тунел „Стражевица“ и остаје још осам километара последње фазе ове деонице – објаснио је Момировић.
Министар је истакао да се тренутно у Србији гради или пројектује више од 1.200 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, додајући да се сваком пројекту приступа максимлано озбиљно.
– Зато имамо овакве резултате, ове резултате не може нико да игнорише, зато их углавном људи, који немају симпатије према овој политичкој структури, и не коментаришу, али уверен сам да грађани виде где смо данас – рекао је Момировић.
Он је навео да је изграђен ауто-пут до Чачка, да је у току изградња Моравског коридора, Фрушкогорског коридора, ради се на спајању Лознице и Шапца брзом саобраћајницом, биће изграђен ауто-пут између Шапца и Руме, као и ауто-пут од Београда до Зрењанина…
– Ми ћемо ову земљу у саобраћајном смислу потпуно променити и то је чврста одлука ове владе – истакао је Момировић.
Обиласку радова на обилазници око Београда присуствовао је и извршни директор Сектора за стратегију, пројектовање и развој „Путева Србије“ Миодраг Поледица који је објаснио да се овај пројекат састоји од три сектора – сектор 4, сектор 5 и сектор 6, укупне дужине 20,4 километара.
– У априлу ове године пуштен је у рад сектор 4, дужине 7,7 километара, а сада се тренутно налазимо на сектору 5, који почиње од петље Орловача закључно са тунелом Стражевица и циљ је да се заврши у наредних неколико месеци овај пројекат – рекао је Поледица.
Говорећи о тунелу Стражевица, Поледица је навео да је дужина тог тунела око 800 метара, да су завршени сви грађевински радови и да сада почиње фаза електро-машинског опремања тунела.
Објашњава да иза тунела Стражеивца почиње најкомплекснији део пројекта – сектор 6, укупне дужине 9,5 километра, који подразумева изградњу пуног профила ауто-пута који је ширине око 30 метра, тунел Бели поток, петљу Бели поток и петљу Бубањ поток, која ће бити највећа петља у Србији.
– Овај ауто-пут треба да омогући најприступачније везе како за привреду тако и за грађане – рекао је Поледица.
Делом обилазнице који је у априлу пуштен у рад дневно прође око 20.000 возила, каже Поледица, и додаје да су најмање 10 одсто тешка теретна возила.
Поледица је навео да овај пројекат Министарство грађевинарства реализује у сарадњи са ЈП „Путеви Србије“, кинеском компанијом „ПоwерЦхина“ и азербејџанском компанијом „Азвирт“.
Министар Момировић је пре обиласка радова на обилазници око Беогада одржао састанак у градилишном кампу „PowerChina“.