Електрични тротинети, који се годинама возе без икаквог реда и ограничења, коначно ће бити законски регулисани. А могуће казне за прекршаје тротинетом кретаће се највероватније од 5.000 до 10.000 динара. Упућени тврде да није искључена ни могућност увођења возачких дозвола за тротинете, односно електричне бицикле.
– Требало би да буду предвиђене високе казне за тротинете. Мора се прописати ко сме да вози, када, у којим условима, које техничке карактеристике мора да испуњава тротинет… Немам преглед новчаних износа али је сигурно да казне неће бити мале. Најмања новчана казна у Србији је 5.000 динара. А за ове што не поштују саобраћајне знаке је 10.000 динара. С тим што постоји могућност да у року од осам дана плате пола. Казне као казне номинално нису мале. Десет хиљада динара није мала казна за неког ко има месечно 30 до 50 хиљада динара – каже проф. др Милан Вујанић са Саобраћајног факултета.
Упитан шта ако возач тротинета удари пешака и побегне са лица места, и како ће полиција да га ухвати ако нема регистрацију, наш саговорник одговара:
– Па тешко, али криминалистичком поступком свакако би га нашли. У Немачкој су за време „Бир феста“ одузете возачке дозволе возачима који возе Б категорије јер су алкохолисани возили тротинете. Они у Немачкој то третирају као возило и возача са возачком дозволом. У Лондону је забрањена употреба електричних тротинета на јавним површинама. А са друге стране у Кини бицикли имају регистраске ознаке – каже Вујанић.
Тренутно не треба возачка дозвола али…
– Тренутно не треба возачка дозвола, али сматрам да ће требати. Једно возило које има мотор не треба ником дати да вози, а да нема потврду да то уме да ради. А возачка дозвола је потврда да то уме. Очекујте ускоро возачке дозволе за тротинете, односно бицикле на струју – напомиње наш саговорник.
На питање да ли ће електрични тротинети успорити саобраћај ако иду 25 километара на час, проф. Вујанић каже да неће.
Иначе, предлог је да ће елетрототинете моћи да возе и деца од 12 година, а на тротоару ова возила ће смети да се крећу брзинама између три и пет километара на час.
Такође, затражено је и да се носе светлоодбојни прслуци током вожње на тротоару.
Подсетимо, електрични тротинети дефинисаће се као лако превозно средство, чија ће максимална брзина на коловозу смети да буде 25 километара на час, а користиће исте стазе и траке као бициклисти. Само у посебним ситуацијама, моћи ће да буду на путу.