Реконструкција и модернизација железничке пруге Ниш – Димитровград почела је јуче, подизањем постојећих, старих колосека на траси ове пруге, близу места Станичење.
За свега нешто више од сат времена уклоњено је првих седам поља постојећег, старог колосека, укупне дужине 175 метара, наведено је на сајту Инфраструктура железница Србије.
Реализација овог пројекта почела је радовима на деоници отворене пруге између железничких станица Станичење и Пирот, дугој око седам и по километра. Радови су кренули од излаза из станице Станичење према улазу у станицу Пирот.
Деоница Станичење – Пирот је прва фаза радова у оквиру реконструкције и модернизације пруге Сићево – Димитровград, у дужини од 86 километра. Реконструкција и модернизација пруге Сићево – Димитровград обухвата грађевинске радове и припремне радове за електрификацију и сигнализацију, као и електрификацију ове деонице.
За пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Сићево – Димитровград изабрани извођач радова представља конзорцијум фирми који предводи бугарска компанија Траце Гроуп Холд ПЛЦ, а у коме су још и Цонсорзио Арматори Ферровиари С.Ц.П.А и Старт – Енгинееринг ЈСЦ.
Вредност уговора за модернизацију пруге Сићево – Димитровград износи око 169,7 мил ЕУР, а рок за завршетак овог посла је 1.276 дана, односно три и по године.
На прузи ће се најпре изводити радови на реконструкцији грађевинске инфраструктуре, а по њиховом завршетку радови на електрификацији и уградњи савремених сигнално-сигурносних и телекомуникационих уређаја.
Само градилиште подељено је на две деонице: Просек (Сићево) – Станичење и Станичење – Димитровград.
Због сложености и великог обима посла, деоница Станичење – Димитровград подељена је на три поддеонице: Станичење – Пирот, Пирот – Суково и отворена пруга Суково – Димитровград, укључујући и станице Пирот и Суково.
Радови између Станичења и Пирота одвијаће се у терминима од 36-очасовних затвора колосека на овој прузи. Путнички железнички саобраћај између Ниша и Димитровграда се не одвија, док ће теретни функционисати у терминима када ова деоница пруге буде отворена за саобраћај.
Пројекат се финансира из кредита Европске инвестиционе банке и буџета Републике Србије, као и из донације Инвестиционог оквира за западни Балкан (WБИФ).
Пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Ниш-Димитровград обухвата реконструкцију, модернизацију и електрификацију постојеће пруге Ниш – Димитровград, затим изградњу нове, једноколосечне, електрифициране обилазне пруге око Ниша у дужини од око 22 километра, као и модернизацију сигналних и телекомуникационих система за целокупан пројекат.
Пруга Ниш – Димитровград једина је деоница на читавој дужини међународног железничког Коридора 10 која је једноколосечна и није електрифицирана. Пруга је изграђена 1886/1887. године, деценијама није била у потпуности реконструисана, па су возови на већем броју места саобраћали смањеним брзинама између 10 и 30 км/сат.