Тржиште воћа на Блиском истоку – Потенцијал од милијарду потрошача

Jabuke

Хладњаче у Србији пуне су јабука, од чега је 70% било спремљено за извоз у Русију. Уколико се до јуна не продају, оне ће изгубити на квалитету. Представници организације за храну и пољопривреду Уједињених нација, Владе Србије, Развојне агенције, Привредне коморе, произвођачи и извозници разговарали су на видео-конференцији о могућностима за извоз српског воћа и поврћа на тржиште Блиског истока, пре свега у Саудијску Арабију и Уједињене Арапске Емирате.

Једно од нових тржишта за могући извоз свежег воћа и поврћа из Србије је Блиски исток. Само Уједињени Арапски Емирати увозе 80% прехрамбених производа.

Директор Развојне агенције Радош Газдић истиче за РТС да је комплетно тржиште Уједињених Арапских Емирата, па и Блиског истока, изузетно захтевно, како у погледу квалитета и континуитета, тако и у погледу специфичности климатских услова који владају у том делу свету.

Наглашава да Србија као један од највећих произвођача прехрамбених производа, као и воћа и поврћа у овом делу Европе, има изузетан потенцијал да се отвори ка том тржишту.

– Има велике могућности које су кренуле добрим политичким односима, да би се и економија унапредила, да се обезбеди боље присуство како домаћих свежих производа од воћа и поврћа тако и прерађивачких капацитета који ће употпунити производе на тржишту Емирата и Саудијске Арабије – навео је Газдић за РТС.

Тржиште од милијарду потрошача

Прецизира да су најбитнији у сфери прехрамбене индустрије континуитет, квалитет и безбедност хране. Тржиште Емирата и Саудијске Арабије је транспортно прилично удаљено од Србије, али с модерним средствима транспорта и комуникације није недоступно.

– Оно што је најбитније код произвођача у Србији је поред тога што је реч о платежном тржишту, и то да оно комплетно расте изузетном брзином. Цео простор има потенцијал од око милијарду потрошача, што је у односу на ЕУ која има око пола милијарде потрошача, ново тржиште које експонцијално расте 10 д 30% годишње – указао је Газдић.

УАЕ су стабилно и платежно поуздано тржиште, али и више од тога. УАЕ су чвориште за снабдевање целог Блиског истока, Африке и Југоисточне Азије. Они су пут до Индије, субсахарске Африке и земаља у окружењу као нпр. Саудијске Арабије, извештава РТС.

– Отварање једног тржишта као што је Саудијска Арабија, Емирати отвара потенцијал ка земљама најближег окружења, али и на даље, деловима Африке, Азије где можемо промовисати наше производе – истакао је Газдић.

Свеже воће и поврће, али и прерађивачки производи

За сада на том тржишту најбоље иде свеже воће и поврће али је, како истиче, циљ Владе Србије и Развојне агенције већа, додатна вредност прерађивачким производима.

Споразуми са Саветом слободних зона Дубаија и Луком Абу Даби омогућавају убрзану процедуру и подршку за отварање српских фирми.

– То тржиште нама у индустријском смислу није непознато, већ традиционално имамо добре односе како с Емиратима тако и са Саудијском Арабијом. Постојање луке олакшава сарадњу, слободна зона поједностављује одређене процедуре омогућава се и једноставан приступ том потенцијалном тржишту – закључује Газдић.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Тагови:

Најновије