На војном аеродрому „Пуковник-пилот Миленко Павловић“ у Батајници је одржана летачка обука официра који су примљени у професионалну војну службу након завршеног војностручног оспособљавања за резервне официре рода авијације, као и обука кадета Војне академије са студијског програма Војно ваздухопловство.
Обука се изводи на школском авиону „утва 75“ и школско-борбеном авиону „супергалеб Г-4“, под надзором наставника летења из 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле, која је у саставу 204. ваздухопловне бригаде, саопштило је Министарство одбране.
Наставник летења у 252. школско-тренажној авијацијској ескадрили поручник Вук Мићуновић, подсетио је да та јединица наставља традицију прве српске ескадриле и навео да војни пилоти морају да буду храбри, одважни и упорни.
„Од самог почетка градимо заједништво, које је својство свих војних пилота и оно је јако битна ставкакоја значајно олакшава сам процес селекције кандидата. Наставник летења, између осталог, кроз досије и оцене процењује и колико је тимски дух изражен код кандидата. Заинтересованима саветујем да се пријаве јер ће имати прилику да управљају најсавременијим авионима“ рекао је Мићуновић и нагласио да је највећа част чувати наше небо.
У ред најсвежијих пилота Војске Србије, након завршеног Факултета криминалистике и безбедности и војностручног оспособљавања за резервне официре рода авијације, недавно је ступио и потпоручник Бранко Милојевић, који је позвао младе који гаје страст према авијацији и имају жељу за изазовима да му се придруже.
„Пилот Војске Србије треба да поседује истрајност, упорност, самодисциплину, да има контролу над емоцијама да би могао да изнесе све задатке професионално. Тимски дух је неизоставна ставка, неопходна да бисмо могли да извршавамо задатке“, истакао је Милојевић.
После завршетка Факултета спорта и физичког васпитања у Новом Саду потпоручник Милан Шарић пријавио се и успешно завршио војностручно оспособљавање за резервне официре рода авијације и нагласио да од детињства гаји велику љубав и интересовање према авијацији.
„У зависности од тога када имамо летење, тако и планирамо почетак радног дана. Углавном је то у 7 сати, након тога долазимо у бокс где са наставником летења имамо разигру пред сам лет, а након тога идемо на извршну припрему где добијамо детаљне информације о метео-условима и стању на аеродрому. Када то завршимо идемо до авиона где радимо претполетне прегледе, припремамо се за лет. У зависности од плана летења, да ли имамо једну или две смене, одлетимо нашу вежбу, након које долазимо у ескадрилу где са наставником радимо анализу летења „, казао је Шарић.
„Младићи и девојке који желе да постану пилоти Војске Србије, а завршили су основне академске студије на цивилним факултетима и у овој години навршавају до 27 година живота, могу се пријавити на јавни оглас за слушаоце војностручног оспособљавања за резервне официре Војске Србије рода авијације, који је отворен је до 31. марта“, наведено је у саопштењу.
Како додају у саопштењу, после шестомесечног оспособљавања најуспешнији ће добити могућност да одмах ступе у професионалну војну службу, да наставе обуку као официри рода авијације и потом добију звање пилота авиона, пилота хеликоптера или пилота-оператера даљински пилотираног ваздухоплова.