У Србији би ове године требало да се заврши изградња 166 километара аутопутева и брзих друмских саобраћајница, као и брза железничка пруга Нови Сад – Суботица у дужини од 108 километара. Ради се, пре свега, о брзој саобраћајници Шабац-Лозница (54 км), као и деоницама 2 и 3 (46 км) аутопута на Моравском коридору, чиме би се и Краљево и Трстеник прикључили на мрежу аутопутева.
Прошле године је кренуо саобраћај на 87 километара нових путева аутопута и брзих саобраћајница, а последња од њих је она Рума – Шабац. Овај пут, отворен у октобру 2023. године, уједно је и последњи који је уведен у систем наплате путарине, битне ставке „Путеве Србије“ од које се 33 милијарде динара прошле године слило у касу овог јавног предузећа (53% укупних прихода).
Колико ће овом допринети нова саобраћајница види се из тога што је само за првих месец дана употребе туда прошло више од 350.000 возила. Пре тога је 600.000 становника са обе стране Саве спајао само магистрални пут, на коме су биле сталне гужве а новим путем се од Руме до Шапца стиже за свега 15 минута.
Аутопут Рума – Шабац је део великог инфраструктурног пројекта у Србији који обухвата и мост преко реке Саве и брзу саобраћајницу Шабац – Лозница.
Последња пуштена деоница има 25 километара, на којима је смештено шест надвожњака, осам мостова и три петље – Рума, Хртковци и Дреновац.
Када се заврши деоница до Шапца, путници ће користити магистралу до Лознице, имајући на располагању укупну дужину пута од Руме до Лознице од 78 километара. Процењена вредност пројекта је 468 милиона евра.
Када се ове године заврши и брза саобраћајница до Лознице, од Подриња, преко Руме, до престонице Србије ће се стизати за неких сат и 15 минута. То је веома значајно за све, Срем, Мачву, Подриње, за целу земљу, истичу из овог краја.
Систем за наплату путарине овде је инсталирала у рекордом времену специјализована фирма „Капсцх ТраффицЦом“, што је вредело 4,3 милиона евра.
Најбржа веза са Српском
Поред пружања брзог и ефикасног путничког и теретног саобраћај између ова два града, овај аутопут је значајан и за регион, као будућа брза веза са Српском, односно читавом Босном и Херцеговином, преко граничног прелаза Бадовинци (Павловића ћуприја) и даље према Бијељини или граничног прелаза Трбужница код Лознице.
Поред саобраћајне ту је и шира привредна корист јер се већ најавом изградње аутопута кренуло са великом куповином околног земљишта, а на 117 хектара који су припали индустријској зони, 32 нова инвеститора су кренула су да праве фабрике.