Докумет о почетку реализације пројекта “Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка” потписан је данас на Учитељском факултету у Београду, а његов циљ је да се омогући једнака шанса у образовању деци са сметњама у развоју и деци из ромске заједнице.
Докумет о почетку пројекта потписали су министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић, шеф делегације Европске уније у Србији Емануел Жиофре и директорка УНИЦЕФ-а у Србији Дејана Костадинова.
Ружић је навео да су у претходном периоду у Србији донети закони који омогућавају да деца из осетљивих група имају једнак приступ образовању, те да свака образовна установа има тим који се бави инклузијом, односно укључивањем детета са сметњама у образовни систем.
Министар је истакао да је у свим општинама основана интерресорна комисија која се бави проценама потребе пружања додатне образовне, здравствене и социјалне подршке деци са посебним потребама, као и да се протеклих пет година кроз различите програме пружа подршка наставницима за рад са децом која имају такве проблеме.
– Инклузивно образовање представља обавезу вртића и школа да се прилагоде сваком детету како би свако од њих постигло свој максимум и остварило потенцијал – рекао је Ружић.
Навео је да ће се тим пројеком основати ресурсни центри, односно нове организационе јединице у образовном систему чија је улога, каже, да окупе стручњаке различитих профила који ће пружати додатну подршку ученицима и њиховим родитељима.
Додао је да је планирано оснивање три таква центра који би регионално покривали целу територију Србије, али да ће се њихов број у будућности повећавати.
– Желим да истакнем да кроз савремени приступ настави и учењу настојимо да постигнемо боља постигнућа ученика са сметњама у развоју, али не само то, желимо да уклонимо предрасуде, развијемо емпатију и прихватимо различитости – рекао је Ружић након потписивања документа.
Шеф делегације Европске уније у Србији Емануел Жиофре каже да је ЕУ издвојила 4,5 милиона евра за финансирање пројекта, а све у циљу побољшања образовног система у Србији и пружања помоћи наставницима и академској заједници да потпуно интегрешу свако дете.
– Учитељи су један од важнијих носилаца овог процеса. Пројекат је усредсређен посебно на унапређење квалитета инклузивног образовања са циљем изградње система који ће пружити додатну подршку у образовању у складу са потребама сваког детета – рекао је Жиофре.
Директорка УНИЦЕФ-а Дејана Костадинова каже да је суштина инклузивног образовања у томе да се пронађе најбољи начин да свако дете има прилику да добије подршку да учи и развија вештине.
– Многа деца ромске националности, са сметњама у развоју и која потичу из сиромашних породица треба да добију већу подршку – каже Костадинова.