У интервјуу за пословни магазин Обс, француски министар саобраћаја, Клеман Бон, истиче да је у време еколошке кризе неодрживо продавати авио-карте по цени од само 10 долара. Француска влада се нада да ће ова иницијатива бити проширена на целу ЕУ, а еколози су поздравили овај корак.
У складу с предложеним буџетом, планирано је улагање од 110 милиона долара у железничку инфраструктуру, а средства би требала доћи из повећања такси за авио-компаније.
Додатно, планира се поновно покретање ноћног воза од Париза до Берлина, са почетном ценом од само 29 долара и три поласка недељно.
Француска влада такође планира проширење закона који забрањује летове на кратке раздаљине где постоје брзе железничке руте. Овај модел жели се применити и у Немачкој, где грађани за око 50 долара месечно могу користити јавни превоз, укључујући међуградске возове.
Министар Бон такође најављује разматрање повећања пореза на приватне авионе у ЕУ, како би се додатно смањила емисија угљеника. Иако доношење нових правила у ЕУ може бити спор процес, подршка овим иницијативама јасно је изражена.
Упркос почетним контроверзама, Европски суд је потврдио закон о забрани летова на кратким раздаљинама, наглашавајући да је климатска криза изузетна околност која оправдава ове мере.
Недавно истраживање Греенпеаце-а указује на то да су возне карте често знатно скупље од авионских, често коштајући између два и пет пута више.
Испитујући цене на 112 рута у Европи, открили су да су летови генерално јефтинији на седам од десет рута (79 од 112).