И до пет хиљада евра за аутомобил! Све о новим субвенцијама од државе, ево ко све има право на њих

Subvencija

У првој категорији нашли су се електрични мопед и лаки трицикл и за њихову куповину од државе је могуће добити 250 евра.
Влада Србије донела је нову уредбу о субвенционисању возила, од мотора до аутомобила.

Нови подстицаји односе се на куповину нових еколошких, електричних и хибридиних возила, а право на новац имају физичка и правна лица, као и предузетници.

Висине субвенције зависиће од типа возила, а износи се крећу од 250 евра до 5.000 евра.

Уредбом су дефинисане субвенције за пет категорија возила: мопеде и лаке трицикле, мотоцикле, путничка возила са највише девет седишта, затим возила врсте М1 и Н1 која покреће хибридни погон и возила М1 и Н1 која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има барем један електрични мотор.

Захтеви за субвенцију могуће је поднети Министарству заштите животне средине и то до 31. октобра 2022. године.
Мопед и трицикл

У првој категорији нашли су се електрични мопед и лаки трицикл и за њихову куповину од државе је могуће добити 250 евра. За електрични мопед каже се да нема велике трошкове и да се може возити по цени од 0,35 динара по километру.

Максимална брзина му није већа од 45 км/х, а снага мотора од 4 кW и то је исто случај и за електрични трицикл.

Електрични скутер (мопед) мора да се региструје сваке године. Процедура је иста као код класичног мопеда.

Пристојан може да се купи за око 1.500 до 2.000 евра. Цена може да иде и знатно навише, уколико узимате “озбиљнији” модел или додајете разне опције као што су батерија већег капацитета.

Неки електрични скутери имају могућност лаког вађења батерије, тако да можете једну да извадите и ставите на пуњење, а другу убаците и наставите вожњу. Цена додатне или заменске батерије зависи од много фактора, па то проверите пре куповине самог скутера.

500 евра за 5 категорија возила

За категорије возила врсте од Л3 – до Л7 од државе је могуће добити 500 евра. Реч је о следећим моделима:

Л3 – мотоцикл – возило са два точка чија највећа конструктивна брзина прелази 45 км/х
Л4 – мотоцикл са бочним седиштем – возило са три точка чија брзина прелази 45 км/х
Л5 – тешки трицикл – возило на три точка чија брзина без обзира на начин преноса прелази 45 км/х
Л6 – моторно возило са четири точка: чија тежина није већа од 350 кг, што не укључује масу батерија; највећа брзина не прелази 45 км/х
Л7 – тешки четвороцикл, тежина није већа од 400 кг, односно 550 кг за возила за превоз терета, што не укључује масу батерија ако је реч о електричним возилима
За путничка возила до 5.000 евра

Трећа категорија која се односи на М1 возила односно на путничка возила са највише девет седишта и лака теретна возила искључиво на електрични погон издвојиће се око 5.000 евра.

Четврта категорија се односи на возила врсте М1 и Н1 која се покрећу на хибридни погон уз обавезу да се пуњење може остварити и из спољног извора електричне енергије као и за електрична возила са уграђеним саставом за продужење аутономије кретања са емисијама ЦО2/км до највише 50 г/км – 3.500 евра.

Пета категорија возила врсте М1 и Н1, односно возила која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има бар један електрични мотор и може да се без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално креће искључиво на електрични погон, при чему се производња електричне енергије за допуну батерија обавља унутар самог возила- 5.000 евра.

Оцена је да је највећи проблем у Србији због којих се ови аутомобили не користе много јесте цена, а са добијањем субвенција овај проблем би могао да буде бар мало решен. Поред тога постоји проблем мрежне инфраструктуре, као и доступности брзих пуњача којих према неким подацима има смо 70 доступних.

Таксисти
Тасксисти ће и ове године код државе моћи да аплицирају за субвенције за нова возила. Новац је одвојен за 6.000 такси превозника, сви који га желе могу да добију по 8.000 евра, али је за ову врсту новчане подршке потребно испунити и неколико услова.

Први је да возило није скупље од 13.000 евра, а међу кључним условима је и то да возила морају бити по еколошки прихватљивим стандардима. То практично значи да у обзир долазе само нова путничка возила која имају потпуно електрични, хибридни или погон на компримовани природни гас или да задовољавају најмање еуро 6 стандард.

У владиној уредби се наводи и да право на субвенцију имају сви такси превозници који се овим послом баве најкраће од 4. јануара 2019. године, што значи да је услов да таксирају најмање три године.

Међу условима се наводи и да они који аплицирају за субвенцију морају претходно да исплате 15 одсто купопродајне цене новог путничког возила. Овај део новца могу да обезбеде својим средствима, кроз лизинг или банкарски кредит.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Тагови:

Најновије