Ових дана повећан број примедби на фирму која покушава да продаје робу по много вишим ценама од уговорених.
Национална организација за заштиту потрошача Србије НОПС упозорила је потрошаче да буду опрезни у случају да им се обраћају различите фирме које робу продају ван пословних просторија. Како кажу, последњих дана добијају повећан број пријава на фирму „Емперо лајн”, која се бави продајом од врата до врата.
– Приликом позивања потрошача да се уговори долазак продавца на адресу, саопштава им се износ од 790 динара месечно на годину дана. Након обављене посете, потрошачима се уговор знатно промени и износи невероватних 99.990 динара. Потрошачи морају да прочитају сваки уговор пре потписивања и да са повећаном пажњом приступе сваком оваквом случају. Није довољно веровати, јер постоје и они „трговци” којима је једино битно да остваре профит без обзира на последице – наводе из ове потрошачке организације.
Они кажу да су упутили захтев овој фирми да без одлагања престане са оваквом праксом.
– Уколико не испуне захтев, покренућемо поступак у циљу заштите права потрошача – кажу у НОПС-у. Из потрошачких организација упозоравају грађане да је најважније да робу купују од регистрованих продаваца, јер тада могу да буду сигурни да у случају да нешто не буде у реду могу да се заштите и остваре своја права. Како је „Потрошач” писао прошле недеље, овог лета има много примедби грађана који су жртве трговаца који нуде различите производе са здравственим ефектима. Ова роба попут прекривача, масажера и уређаја за чишћење, коју су добро обучени трговци раније нудили на презентацијама, сада се продаје тако што они позивају купце телефоном и тако им представљају понуду која се „не одбија”. Обично је реч о продаји робе на више рата, уз обавезне поклоне, а када се они одлуче за куповину, роба се убрзо испоручује на кућну адресу.
Купци никако не успевају да раскину тај уговор нити да ступе у контакт с продавцима. Важно је да купци знају да у оваквим врстама трговине постоји законски рок од 14 дана за одустанак без икаквих последица, а уколико не успеју, могу да се обрате за помоћ правницима који раде у оквиру Саветовалишта за потрошаче. Иначе, у оваквим уговорима има доста неправилности, а најчешће је то што им приликом куповине није приложен и образац за одустанак од куповине на који имају право по закону. У потрошачким организацијама подсећају да је важно знати да у случају да трговци који робу продају ван пословних просторија, купцима не доставе овај образац, купци имају право да од уговора о куповини одустану у року од годину дана.