Стиже нови српски трактор

Traktor

Компанија Мајевица ускоро излази са трактором од 90 коњских снага намењен за мала и средња газдинства, за све агротехничке мере.

Након продаје фабрике ИМТ и Раковице, Србија је остала без производње трактора, ових најнеопходнијих машина у пољопривредној производњи.

Многи старији фармери ће посведочити о квалитету домаћих трактора, а нарочито о томе говори податак да се они произведени 70-тих, па и 60-тих година прошлог века још увек редовно користе на нашим њивама. Скоро да нема паорског домаћинства које није имало бар један ИМТ 539 паркиран у свом дворишту.

Многе надлежне институције апелују на то да треба обновити застарелу механизацију, па се зато нови трактори стране производње набављају путем националних и ЕУ субвенција. Ипак, ни “за кеш”, ни субвенционисано, не може свако да приушти себи једног Јохн Деера, Фендта или Неw Холланда.

Међутим, српски фармери ускоро неће морати да евоцирају успомене на некадашње гиганте домаће пољопривредне механизације, јер компанија Мајевица из Бачке Паланке припрема серијску производњу свог трактора.

– Има 90 коњских снага, Перкинсов мотор, Царраро трансмисију, предњу хидраулику, напред извод за кардан, климу, реверзер. Делове набављамо из Италије, Енглеске и Немачке, а учешће домаће производње у нашем трактору је 40 одсто када је у питању прототип. Серијска производња ће нам обезбедити да више од 50% вредности трактора буде домаћег порекла – каже директор Мајевица сервиса Радован Комад за Агроклуб.

А, колико је он у овом тренутку једини домаћи, говоре процене стручњака пољопривредне механизације да је за тракторе који се склапају у Србији само 10% делова наше производње. Тачније, Мајевичин садржи преко 800 компоненти које су направљене баш у Србији.

– Ми имамо своју фабрику и правили смо све што смо могли, па и наши кооперанти којих има више од 20 домаћих чији су делови у овом трактору. Оно што смо морали да увеземо – увезли смо. Оно што не постоји да се у Србији прави, а верујте, чак и шраф ако може да се направи код нас, то смо уградили да буде српско – уверава Комад и додаје да ће кад крене серијска производња, ово бити машина са домаћим преференцијалним пореклом и као таква једина у нашој земљи.

За мале и средње пољопривреднике

Испитивањем тржиста и у разговору са купцима установили су да велики број газдинстава има потребу за баш оваквим типом трактора.

– У Србији је просечна величина газдинства у последњих 20 година порасла за 13%. Пратећи тенденцију раста газдинства можемо потпуно сигурно рећи да ће овај трактор бити будућност за више од 50% газдинстава у нашој земљи.

Добра је вест да овај модел има још адута нарочито кад је обртни момент у питању.

– Главна предност је што је ће овај трактор имати 320 Н/м, а остали имају 280 Н/м. Имаће већу вучну снагу и тежи је од осталих брендова – представља Комад.

На склапању ове машине данас ради преко 30 људи, а портал сазнаје од директора Сервиса да су и повећани капацитети.

У плану је и запошљавање додатних радника, када се крене са серијском производњом. Реч о овом трактору проширила се, па су многи заинтересовани да буду власници домаће машине.

– Већ има 10 наручених, а прва серија броји 100 комада – каже Комад.

Када ће овај трактор бити доступан на тржишту и колико ће коштати? Из Мајевице откривају да ће се наћи у продаји у другој половини године, али да цена још није формирана.

– Не можемо да причамо о цени јер серијска производња почиње за три месеца, а због чега је тако? Тржиште челика је јако нестабилно и буквално цене расту на месечном нивоу по 15, 20% и немогуће је причати о цени. Али наша је идеја да понудимо трактор европског квалитета далеко јефтиније него било који други европски – истиче Комад.

Саговорник портала открива да њихови производи подлежу повраћају за субвенције и да се надају да ће “држава препознати тај моменат домаће производње трактора и да ће се то посебно субвенционисати у односу на било које друге”.

– Ми ћемо као фабрика изаћи са програмима финансирања газдинства, где нећемо продавати само трактор него ће поред њега ићи и још три, четири прикључне машине, уз могућност отплате како новчаним средствима тако и житарицама на дужи временски период. Дакле, наш је циљ да газдинства по убрзаном моделу обнове већину застареле механизације и да то учине на финансијски приступачан начин – каже он.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Тагови:

Најновије