Данас је обављена прва (промотивна) вожња брзим возом од Београда до Новог Сада.
Оно што је обећано је и испуњено. Од момента планирања, израде потребних докумената, потписивања трипартитног уговора између НР Кине, Републике Мађарске и Републике Србије, изградње комплетне инфраструктуре, изградње нових железничких станица и приступних саобраћајница завршен је део железничке пруге од Београда до Петроварадина, док ће целокупна дужина од 350км бити готова 2025. године.
Држава Србија и Влада Републике Србије десет година уназад предлажу, развијају и реализују напредне пројекте који Србију уводе у породицу технички најразвијенијих држава. Један од таквих пројеката је и брза пруга до Будимпеште.
У Европи, на мапи брзих пруга, види се да само западне земље ЕУ имају изграђену и развијену мрежу брзих пруга. Завршетком брзе пруге која ће спајати Србију и Мађарску, Србија ће се наћи на мапи брзих пруга Европе, а сви грађани наше државе имаће могућност да у високо конфорним возовима, за кратко време обилазе европске прстонице. Такође, грађани ЕУ ће моћи да посећују градове Србије и да уживају у надалеко чувеном српском гостопримству и све више развијенијем сеоском туризму.
Цена карте од Београда до Новог Сада биће 1000.00 динара, док је повратна карта 1600.00 динара. Цене карата на сличним релацијама у Европи су се крећу од 20 евра у једном правцу. Цене варирају од старости и статуса путника, то јест, да ли сте студент, запослени или пензионер, да ли купујете карту дан за дан или месец дана унапред, и наравно да ли сте у првој, другој или трећој класи воза.
Завршетком ове брзе пруге на релацији Београд – Будимпешта, може се очекивати да ће се увести и пропуснице за разне категорије, као што постоје у Европи.
Возови које је Србија купила су најсавременији и изграђени су у Швајцарској у Штадлеровој фабрици.
У складу са уговором, први воз је допремљен 31. октобар 2021. године, а други и трећег 31. децембра 2021. То су четвороделне електромоторне гарнитуре, укупног капацитета 316 седишта, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу. Ови возови представљају право мало чудо технике и безбедности, поседују модеран дизајн, изузетан комфор, седишта за први и други разред, посебан простор за особе са посебним потребама и апсолутна прилагођеност особама са смањеном покретљивошћу. Сваки вагон има интернет, као и машину за топле напитке за путнике.
Свака јединица саобраћаће максималном брзином од 200 km/h за напон 25 kV 50 Hz и са минималном снагом од 4000 kV и максималном од 6 000 kV. Дужина возаје 100 m ± 5 m, осовинског распореда Bo’Bo’ + 2’2′ + 2’2’+ Bo’Bо’ и максималног осовинског оптерећења од 22,5 t. Капацитет је постављен на 300 места (прва + друга класа) са одступањем од ± 5 места и најмање два места за инвалидска колица. Морају постојати најмање три тоалета, од којих је један у складу са стандардима за особе са посебним потребама.
Србија наставља да напредује крупним корацима, развијајући своју инфраструктуру сваког дана. Брзим возовима постаћемо још више повезани са најразвијенијим деловима евроспког континента.