Аутопут кроз Београд и званично мотопут – Максимално ограничење брзине 100 километара на сат

Autoput

Аутопут кроз Београд, од петље Бубањ поток до петље Београд, званично је постао мотопут, након што је ступила на снагу Уредба Републике Србије којом је ова сабраћајница прекатегорисана.

Како за Блиц објашњава Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, службени назив ове саобраћајнице сада је мото-пут М11, на њој опет постоји зауставна трака, а максимално ограничење брзине је 100 километара на сат.

Окановић подсећа да је у октобру 2023. године Влада Србије ову саобраћајницу прекатегорисала из статуса аутопута у статус државног пута другог Б реда што је државни пут најниже категорије.

– Самим тим је на том путу било дозвољено кретање бицикала, пешака, трактора, запрежних возила, радних машина и мопеда и, такође, самим тим је зауставна трака престала да постоји. Од поноћи поново имамо зауставну траку и забрану кретања свих ових учесника у саобраћају које сам навео, а разлика између аутопута и мотопута је што је сада највећа дозвољена брзина до 100 километара на час – објашњава Окановић.

Он додаје и да ова саобраћајница, односно да нови мотопут не иде до Добановачке, већ до Петље Београд која је пре Добановачке.

Указује и да на појединим деоницама ове саобраћајнице, и даље постоје деонице где је саобраћајном сигнализацијом дозвољено и више од 100 километара на час, па се поставља како ће се то регулисати у пракси, односно да ли ће бити кажњавани возачи уколико возе брже, односно поштују саобраћајне знаке.

Окановић објашњава да ту сада имамо сукоб правног и фактичког стања на терену – саобраћајна сигнализација говори супротно закону.

– Влада је рекла да је мотопут, а сигнализација је другачија у односу на оно што предвиђа мотопут, па имамо сукоб онога што је на терену. Када говоримо о возачима, они имају право да се уздају у саобраћајну сигнализацију. Сваки учесник у саобраћају има право да верује да је саобраћајна сигнализација у складу са законом и осталим правним актима, чак и ако је на појединим деоницама у нескладу са законом. С тим у вези, учесници у саобраћају не би требало да сносе последице. Битно је напоменути да, што се тиче судова, тужилаштва и саобраћајне полиције, то је сада мотопут и они треба да се понашају у складу са законом – каже Окановић за Блиц.

На питање постоји ли законски рок да се усклади сигнализација, каже да она мора да буде усклађена са законом, али да не постоји рок за усклађивање.

Напомиње да је Уредба ступила на снагу у правом моменту, с обзиром на то да предстоји лепо време, па је постојала бојазан да овом сабраћајницом масовно људи возе бицикле, мопеде, које су смели претходних шест месеци.

Иначе, за ову саобраћајницу није надлежан Град Београд, за њу је и даље надлежно Јавно предузеће Путеви Србије.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Тагови:

Најновије

error: Sadržaj je zaštićen. Copyright @ 025info.rs
Претрага
Close this search box.