Генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић изјавио је да куповина Спортклуба представља важну инвестицију за компанију, јер ће Арена преузети сав спортски садржај.
Лучић је у емисији Директно са Мињом Милетић рекао да куповина Спортклуба представља „победу свих љубитељ спорта у земљи и региону“.
„Ова промена доноси револуцију за љубитеље спорта на Западном Балкану. Аквизицијом Спортклуба, Арена је постала доминантни регионални спортски канал, уз Еуроспорт и националне канале. Ширењем доступности на свим мрежама, Арена мења своју пословну филозофију – од средства за конкуренцију постаје профитни центар са значајним приходима од оператера и маркетинга“, рекао је Лучић.
Према његовим речима, ова трансакција не само да ће вишеструко повећати приходе Арене, већ ће и драстично смањити трошкове откупа спортских права, који су годинама оптерећивали буџет.
„За гледаоце у Србији, ово значи да ће сав ливе спортски садржај бити доступан, без обзира на кабловског оператера. Као једини специјализовани спортски канал у региону, Арена сада има јачу преговарачку позицију, што ће значајно снизити цене спортских права, као што је то случај у остатку Европе“, рекао је Лучић.
Телеком Србија редефинише своју стратегију – фокус ће бити на Западном Балкану и дијаспори, док се више неће инвестирати у спортска права за Хрватску и Словенију.
„Очекује се да ће трошкови Арене већ за три године бити смањени за преко 175 милиона евра годишње, док ће приходи значајно расти. Део средстава који је раније одлазио на скупа страна спортска права сада ће бити усмерен на јачање домаћег спорта и продукције, чиме ће се додатно ојачати позиција у дијаспори, нарочито кроз аквизицију Нет ТВ-а. Ове две аквизиције – јачање Арене и преузимање Нет ТВ-а – доносе невероватан развојни потенцијал за Телеком Србија. Спајањем значајних уштеда и улагања у домаћи садржај, Телеком учвршћује своју позицију лидера у региону и глобалној дијаспори“, рекао је Лучић.
Арена постаје лидер спортског садржаја
Без аквизиције Спортклуба, нормализација тржишта спортског садржаја не би била могућа, истакао је Лучић.
Куповином готово 200.000 корисника Тотал ТВ-а, Телеком Србија наставља своју стратегију ширења на Западном Балкану, посебно у Србији. Ова консолидација спортских канала била је кључни потез, али оно што је најважније – Арена мења своју стратегију. Сада ће бити доступна свим домаћинствима, без обзира на кабловског оператера, додао је наш саговорник.
„То у потпуности мења начин пословања. Није више важно преко ког оператера корисници прате ТВ садржај – Арена ће бити доступна свима. Овај потез представља изазов за нас јер сада, са преко 60% тржишног удела након преузимања Тотал ТВ-а, морамо променити и приступ корисницима. Фокус више неће бити искључиво на такмичењу садржајем, већ на подизању квалитета корисничког искуства и сервиса. Као једини кабловски оператер који истовремено производи садржај, наша је одговорност да га учинимо доступним и конкуренцији“.
Осим спортских канала, Арена ће постати водећа кабловска телевизијска компанија у региону, обухватајући и забавне и информативне канале. Њено пословање ће се ширити и на Босну и Херцеговину и Црну Гору, додатно јачајући регионалну присутност.
Ако се осврнемо неколико година уназад, ривалство између Арене и Спортклуба било је интензивно, посебно у борби за спортска права. Спортклуб је имао предност у садржају, док је Телеком Србија 2018. године имао занемарљиво присуство на тржишту телевизије – мање од 1% у четири највећа града у Србији. Чак и у сектору интернета, наш удео је био скроман, између 8 и 10%, док су велики кабловски оператери доминирали са 90% тржишта.
„Осим недостатка конкурентног садржаја, проблем је био и инфраструктурне природе – нисмо имали развијену кабловску мрежу, а број корисника оптике био је свега 400. Свестан да паралелно морамо улагати и у инфраструктуру и у садржај, Телеком је започео стратешка преузимања кабловских оператера и убрзано ширење оптичке мреже.
Резултат тога је невероватан преокрет – са 400.000 корисника телевизије у 2018. години, уз тренд пада, данас имамо 1,5 милиона корисника и константан раст. Аквизицијом 180.000 нових сателитских корисника, међу којима су многи лојални већ 20 година, додатно смо учврстили тржишну позицију. Овим потезима, Телеком Србија не само да је дуплирао своје приходе, већ је постао доминантна снага у региону, спремна за даљи раст и иновације“, рекао је Лучић.