Први потпредседник владе и министар финансија Синиша Мали рекао је, поводом потписивања уговора за набавку две ТБМ машине „кртице“, да су оне од кључног значаја за реализацију прве линије метроа и да представљају важан корак за овај пројекат.
– Наредних 12 месеци оне ће се производити у Кини, а свака ће бити тешка чак 2.000 тона, дуга 110 метара, широка скоро 10 метара. Испорука прве машине нас очекује у априлу 2026. године, друге машине у јуну, након чега ће и бити пуштене у рад – написао је Мали на свом Инстаграм налогу.
Према његовим речима, метро који се гради биће најсавременији, потпуно аутоматизован и без машиновође.
– Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,1 километра и имаће 21 станицу. Друга линија би требало да повезује Бежанију и Миријево, да буде дуга 21 километар и да има 23 станице. Њих две ће се укрштати на Савском тргу – додао је Мали.
Мали је истакао да је Београдски метро пројекат од непроцењивог, стратешког значаја за Град Београд и Србију, као и да је реч је о највећем и једном од најважнијих инфраструктурних, капиталних пројеката који захтева време и стрпљење и свака фаза, сваки корак који нас води ка метроу, морају се пажљиво планирати и реализовати.
– Изградња метроа олакшаће живот грађанима и допринети здравијем начину превоза људи, уз смањење саобраћајних гужви, а истовремено ће утицати на раст БДП-а наше земље. Не одустајемо ни од једне инвестиције упркос свим изазовима и настављамо да побољшавамо квалитет живота наших грађана, а београдски метро је свакако један од најважнијих корака на том путу – додао је Мали.