Пробна производња аутомобила на електрични погон у Стелантисовој фабрици у Крагујевцу почеће у наредним недељама, те ће се ускоро „маскирани“ модел возити на крагујевачким улицама као и широм Шумадије. То сазнаје Бета од добро обавештеног извора, који објашњава да су сакривање изгледа новог модела и пробна вожња са маском пракса фабрике аутомобила, уочи званичног представљања јавности које се очекује највероватније на лето.
Крагујевчани се сећају да се и аутомобил „фијат 500Л“, уочи промоције, најпре возио „маскиран“, у оквиру пробне вожње, тако да се ништа није могло видети сем величине аутомобила.
Према наводима извора, серијска производња ектричног аутомобила у пуном капацитет , у две смене, требало би да почне у октобру.
Према незваничним сазнањима, електрични аутомобил који ће се производити у Крагујевцу нема никакве сличности са „пандом“, већи је и подсећа на градски СУВ. Искорак ће бити видљив и у погледу електричног мотора који ће бити уграђен у нови модел.
У Самосталном синдикату Стелантисове фабрике у Крагујевцу наводе да се запосленима, којих је око 500, придружило више од 100 радника који су били на привременом раду у Стелантисовим фабрикама аутомобила у Словачкој и Пољској.
Председник фабричког синдиката Саша Ђорђевић је рекао агенцији Бета да се прва група радника из Словачке вратила у Крагујевац крајем децембра, а последња крајем фебруара, и да су се сви одмах по повратку укључивали у рад фабрике.
Он је казао да је Стелантис позвао ове раднике да се врате у Крагујевац шест месеци пре истека рока од две године који је био предвиђен за ангажовање у иностранству.
– Они су се вратили раније у нашу фабрику, после годину и по дана рада у иностранству, због потреба производње у Крагујевцу, што је такође добар знак да се све у вези са почетком производње новог аутомобила одвија планираним темпом – рекао је Ђорђевић.
Он је објаснио да су ови радници за време рада у иностранству „замрзли“ свој радни статус у крагујевачкој фабрици, односно да су имали уговор о неплаћеном одуству у трајању од две године. Према уговору, њима је уочи одласка исплаћен бонус од 11.000 ЕУР, а по повратку 6.000 ЕУР, с тим што је овај износ умањен будући да су радници провели у „печалби“ краће од две године.
Ђорђевић је навео да су на фабричкој капији приметни и нови млади радници, њих око 50-ак, а да се „озбиљнији пријем“ нових радника чекују у априлу или мају.