Италија се оштро противи европским плановима да се за 12 година забрани продаја нових аутомобила на бензин и дизел, а министар саобраћаја назвао је брзи прелазак на електрична возила „самоубиством“ и „поклоном“ кинеској индустрији.
Правила које је одобрио Европски парламент захтеваће да до 2035. године произвођачи аутомобила морају да постигну 100 одсто смањење емисије угљен диоксида, што би онемогућило продају нових возила на фосилна горива у блоку од 27 земаља.
Тај план је лоше прошао у Италији, где се налазе брендови укључујући „фијат“ и „алфа ромео“, где је аутомобилска индустрија још увек у великој мери фокусирана на технологију мотора са унутрашњим сагоревањем.
– Свима нам је стало до воде, квалитета ваздуха и чистије животне средине али то не значи отпуштање милиона радника и затварање хиљада предузећа – рекао је Матео Салвини, министар саобраћаја који води десничарску странку Лига.
Салвини, који је и потпредседник владе, рекао је да је потребно више времена и више средстава да би се обезбедила глатка транзиција.
Антонио Тајани, министар иностраних послова, раније је наговестио да ће Рим настојати да „разводњи“ овај циљ.
– Италија ће изнети сопствени контра-предлог: ограничити смањење на 90 одсто, дајући индустрији прилику да се прилагоди – рекао је Тајани, а преноси Коријере дела сера.
Италијанска аутомобилска индустрија запошљава преко 270.000 радника директно или индиректно и чини више од пет одсто бруто домаћег производа земље, показују подаци аутомобилског удружења АНФИА. Према њиховим подацима, продаја електричних аутомобила пала је за 27 одсто прошле године у Италији, што чини само 3,7 одсто укупних регистрација нових аутомобила.
Земље ЕУ постигле су договор о забрани аутомобила са термалним моторима у октобру прошле године, али још увек морају формално да ставе печат на правила пре него што она ступе на снагу. Коначно одобрење се очекује у марту.