Србија ће реконструисати и модернизовати пругу Стара Пазова – Шид – државна граница са Хрватском.
Србија ће започети обимне радове на реконструкцији и модернизацији железничке пруге Стара Пазова – Шид – државна граница са Хрватском, која је део важног међународног железничког „Коридора 10“. Овај коридор повезује Београд са Загребом и Љубљаном, а модернизација пруге значајно ће побољшати повезаност и брзину железничког саобраћаја у региону.
Детаљи пројекта
Пруга Стара Пазова – Шид – граница са Хрватском протеже се на око 89 километара и представља кључну магистралну двоколосечну и електрифицирану пругу. Планирана модернизација укључује реконструкцију 84,21 километра пруге између Старе Пазове и границе са Хрватском, као и 4,25 километра пруге између Голубинца и Инђије. Циљ је повећање брзине возова на овој деоници до 200 километара на сат.
Побољшања брзине
Тренутно, брзина возова на овој прузи износи само 50 до 60 километара на сат због застаре и неадекватног одржавања одређених делова пруге, који се нису реконструсали више деценија. Модернизација ће омогућити брже и ефикасније путовање, што ће имати значајан утицај на регионални железнички саобраћај и привредни развој.
Пруга изграђена још 1928. године
Пруга Стара Пазова – Шид – граница са Хрватском изграђена је још 1928. године, а поједини сегменти нису значајније реновирани од тада. Реконструкција ове пруге не само да ће побољшати брзину и сигурност железничког саобраћаја, већ ће и допринети бољој повезаности Србије са суседним земљама и допринети развоју међународног транспорта кроз регион, преноси Србија Данас.