Фрушкогорски коридор револуционарно мења север Србије: Све о пројекту који ће убрзати транспорт и донети инвестиције

Koridor

Фрушкогорски коридор, једна од најкапиталнијих инвестиција Владе Србије, која за циљ има спајање Новог Сада и границе са БИХ, преко Руме, Шапца и Лознице, напредује према предвиђеним плановима и према речима званичника, биће завршен током 2026. године, чиме ће се значајно олакшати саобраћај на овој релацији.

Са укупном дужином од 47,7 км, коридор је подељен на четири деонице и има за циљ да побољша регионалну повезаност и растерети урбанизоване површине. Поред тога, овај део Војводине постаће једна од жила куцавица и економског развоја Србије.

Који су бенефити изградње Фрушкогорског коридора?

Када се пусти у промет, саобраћајница ће повезати битне регионалне центре унутар државе, а значајно ће убрзати и побољшати квалитет међународног транспорта и везе између Србије, Хрватске и Румуније. Сам коридор се надовезује се на већ постојећи државни пут ИБ реда број 12 Нови Сад – Зрењанин – граница Румуније, са једне, и на деоницу аутопута и брзе саобраћајнице Рума-Шабац-Лозница, са друге стране.

Највећи ефекат ће ипак осетити природа, будући да је један од циљева изградње коридора било и измештање транзитног саобраћаја са површине националног парка “Фрушка гора”.

Са којим путевима ће све бити повезан Фрушкогорски коридор?

Када се буде пустио у саобраћај, сам коридор ће спајати неколико жила куцавица када се ради о путничком и карго транспорту унутар овог дела Србије. Сем споменуте везе са Румунијом и Хрватском, саобраћајнице ће бити повезане са аутопутем Београд – Шид код Новог Сада, чиме ће се знатно смањити време доласка до аеродрома Никола Тесла.

Фрушкогорски коридор биће повезан и са новим аутопутем Београд – Зрењанин – Нови Сад са чијом изградњом је почело пре мање од месец дана, када је прва деоница истрасирана код београдског насеља Глогоњски рит.

Колика је дужина Фрушкогорског коридора?

Дужина самог коридора по завршетку радова, износиће 48 километара, и чиниће га брза саобраћајница са четири траке. До данас, према речима званичника изграђено је око 52 посто радова на деоници.

Најзахтевнији део изградње је тунел Иришки венац. чија је главна улога повезивање Коридора 10 и Коридор 4, Са радовима на пробијању тунела је започето 2021. године и до сада је према речима министра грађевинарства у Влади Србије, урађено око 52 посто радова.

Сам тунел који ће након изградње бити најдужи у Србији са 3, 5 километара дужине, према пројекту, биће модеран и урађен по највишим стандарднима. Наиме, унутар њега ће се налазити безбедносне нише на сваких 150 метара, као и пролази за пешаке на сваких 290 метара. Њихова главна сврха је безбедност учесника у саобраћају, у случају да дође до саобраћајних несрећа, пожара или неких других изненадних сметња у саобраћају.

Нови мост на Дунаву код Новог Сада у склопу Коридора

Пети мост на Дунаву код Новог Сада, поред Иришког тунела је најкапиталнија грађевина на кородору. Према речима званичника из министарства, главни циљ ове деонице биће да растерети саобраћај теретни саобраћај у центру Новог Сада. Предвиђен завршетак радова моста који повезује Каћ и Петроварадин процењује се за нешто више од две године.

Сам мост ће бити дугачак 1.765 метара, од чега ће преко Дунава прелазити 505,75 метара.

Ко изводи радове на фрушкогорском коридору?

Пројекат Фрушкогорског коридора су израдили “Коридори Србије”, док је изградња поверена кинеској фирми која је већ ангажована на изградњи капиталних саобраћајница у нашој земљи и региону. Цена изградње износи 606 милиона евра , наводи се у уговору који је држава Србија потписала са компанијом „Цхина Роад анд Бридге Цонструцтион”.

Са завршетком Фрушкогорског коридора, бенефиције ће имати мештани Новог Сада, љубитељи природе на Фрушкој Гори, и на крају, сви који живе у овом делу Србије, будући да ће сем бржег транспорта, ова деоница оживети помало успаване делове Војводине и на економском нивоу.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Тагови:

Најновије

error: Sadržaj je zaštićen. Copyright @ 025info.rs
Претрага
Close this search box.