На званичном сајту Гимназије „Вељко Петровић“ објављено је саопштење, а поводом даљег тока наставе. Ми саопштење преносимо у целости:
„Поштовани родитељи, запослени и ученици,
Након што је прошло више од 24 часа, а да на поднету пријаву МУП-у против НН лица (за које неки кажу да су деца, а ми немамо веродостојан доказ о томе) немамо никакву званичну реакцију, па самим тим немамо никакве гаранције да ће МУП поступити у складу са својим овлашћењима и обезбедити несметани рад Гимназије, позивам све запослене и ученике да не долазе у зграду школе у уторак, 18. фебруара до тренутка док се у згради Гимназије не створе услови за нормалан рад о чему ће бити упућено саопштење најмање 24 сата након стварања услова за нормалан рад.
Истовремено, препоручујем наставак рада на даљину како би се ублажили негативни ефекти ове својеврсне окупације Гимназије. Изражавам дубоко жаљење што је прекинут нормалан рад и развој Гимназије на начин какав није забележен ни за време најтежих ратова, здравствених и других криза, а да у томе учествује мањи део ученика и мањи део наставника Гимназије.
Изражавам збуњеност према идеји да ће само блокада Гимназије и Педагошког факултета у Сомбору допринети било каквом побољшању друштва, Србије, као и према томе да нема блокаде других установа, институција и разних правних лица у Сомбору и околини.
Глумци и адвокати повремено обустављају рад, али нико их није блокирао. Кладионице, кафићи, клубови, бутици, продавнице, комуналне службе, јавна предузећа… раде несметано и нормално, па испада да само потпуна блокада Гимназије и делимична блокада већине других школа доприноси побољшању нашег друштва. Веома занимљива теорија.
Поштено би било да сви који подржавају блокаду рада Гимназије реализују блокаду своје фирме и свог посла, пре него што дођу да подржавају блокаду Гимназије, или макар да прогласе законски штрајк, па би можда и било некаквих резултата. Без ширег деловања, једини резулат ће бити потпуно нарушавање Гимназије и других школа у Сомбору, а тиме се додатно угрожава будућност нашег Града.
Што се тиче мноштва различитих злонамерних и неистинитих објава које се појављују на друштвеним мрежама и разним порталима, покушавајући да одговорим на део њих, саопштавам следеће:
Од почетка протеста у Гимназији никада није артикулисана јасна већина запослених која се залаже за потпуну обуставу рада. Највећи део запослених који је подржавао потпуну обуставу био је крајем јануара, а то је нешто више од 50% наставника. На основу последњих изјашњавања, али и односом према настави на даљину, артикулисана је јасна већина (око 66% наставника и 75% запослених) која жели неки облик рада. Код родитеља никако, ни после пар покушаја, није артикулисан никакав већински став о ситуацији у Гимназији. Школски одбор је донео закључке који су компромисни и неутрални, али нису спроведени због разних опструкција и околности. Код ученика јесте изражена блага већина за блокаду, али са нејасним мотивима, јер истовремено не изражавају спремност за надокнадом наставе и пропуштеног градива.
Са тзв. пленума ученика никада нисмо добили некакве записнике или писане материјале који би на веродостојан начин приказали начин њиховог одлучивања и рада, већ само усмене изјаве појединаца које су често биле контрадикторне.
У таквој ситуацији објективне подељености, упорно, још од средине септембра 2024., покушавао сам да организујем рад на принципима компромиса и уважавајући ставове и интересе различитих групација. Због таквог поступања доживљаво сам критике, оптужбе, притиске и претње и са стране оних који су заговорници редовног рада, а још више са стране оних који прихватају само безусловну и потпуну потчињеност делу најрадикалнијих ученика и студената.
Сада сам дошао у ситуацију да сам спречен да дођем на своје радно место и да посао, колико могу, обављам на даљину, док МУП не процени да треба да поступи у складу са својим надлежностима и обезбеди законит рад Гимназије или да део ученика и професора и других лица која бораве у школи обуставе потпуну блокаду школе.
Немам никако намеру да некаквим насилним поступцима покушам да дођем до свог радног места, а пријавом коју сам упутио МУПу обезбедио сам ослобађање од одговорности за све евентуалне штете које могу настати у Гимназији у наредном периоду, јер сам ја кривично и материјално одговоран као директор школе. МУП сам обавестио да сам изреченим претњама спречен да редовно обављам свој посао.
Посебно жаљење изражавам због изношења грубих неистина, полуистина и изврнутих или из контекста извучених мојих реченица које износи неколико најрадикалнијих чланова колектива Гимназије, при чему, већина њих је, и пре актуелних протеста, па и пре него што сам постао директор, користила сваку прилику да изрази своје супротстављање мојим поступцима и мојој личности. Овом приликом ћу само указати на најопаснију манипулацију о „претњама“ које сам упућивао појединцима. Ради се о томе да сам у неким разговорима, а на последњој седници НВ и јавно подсетио на очигледну чињеницу да је наша Гимназија близу тога да наредне школске године изгуби чак три одељења и да ће то неминовно довести до смањења норме и губитка посла за појединце у колективу. За ово моје најдобронамерније подсећање оптужен сам да ширим страх и да претим колегама. Свако разуман може да закључи да то није истина. Једини мој поступак који може да се третира као притисак је инсистирање да ме за време годишњег одмора замени једна од помоћница директора, јер нико други у кога имам одговарајуће поверење, то није хтео.
Што се тиче незаконитости наставе на даљину која се често злонамерно спомиње, подсећам да смо одлуку о настави на даљину донели на почетку школске године и на седници Наставничког већа и на Школском одбору. Одлуке су донете једногласно, након дискусије у којој смо јединствено закључили да је такав начин рада у нашем случају неопходан, због превеликог броја часова у појединим одељењима и смањења оптерећања ученика који треба сваког дана да проведу по седам часова у школи.
Подсећам да постоји предлог који је опште прихваћен да се променама ЗОСОВа уведе тзв. хибридна настава у свим школама, што значи да су сви сагласни да настава на даљину буде равноправан начин рада.
Коначно, ја сам препоручио и препоручујем рад на даљину као начин да се ублаже негативни ефекти блокаде рада која већ траје дуже од две недеље, а код неких наставника и предмета траје и месец дана, уз чињеницу да се не назире крај овим блокадама и поремећајима наставе. По неким проценама блокаде могу трајати најмање још месец дана. Све ово се користи као разлог да се шири оптужба да сам ја „наредио такав начин наставе да би се рекло да школа ради“, што је потпуна бесмислица, јер Министарство просвете не признаје наставу на даљину као некакав рад школе.
Наредно званично саопштење може се очекивати тек када се стекну услови за нормалан рад Гимназије“.
Настава у Гимназији данас на даљину
- Извор: 025.rs
- Датум: 18.02.2025

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Тагови:
Најновије
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција
- 26.03.2025
- Редакција