Немачка железница (Дојче бан) и компанија Сименс су тестирале свој најновији прототип воза велике брзине, Веларо Ново, дуж руте Ерфурт–Лајпциг/Хале који је остварио рекордну брзину од 405 километара на сат.
На средини воза био је мерни вагон пун сензора, који је вукла локомотива пројектована за такве брзине. Забележена је брзина од 405 км/х. Претходни рекорд на овој рути био је 333 км/х, рекла је портпаролка железнице, преноси Билд.
„Пробне вожње нам пружају важне увиде за реновирање и одржавање брзих пруга, као и за технички развој брзих возова, што користи и путницима“, објаснио је Филип Нагл, шеф подружнице железничке инфраструктуре ДБ ИнфрагГо.
Тест оптерећења је такође кључан за Сиеменс – технологија је намењена за напајање будућих генерација интерсити експрес (ИЦЕ) возова.
Воз Веларо Ново још увек није део система немачке железнице. Тренутни ИЦЕ возови су базирани на старијим серијама Веларо.
Скоро сви ИЦЕ возови су технички способни да постигну брзине преко 300 км/х.
Међутим, трошне пруге, уске удаљености између станица и преоптерећена мрежа често успоравају возове, додаје Билд.
Брза пруга између Ерфурта и Лајпцига, отворена 2015. године, пројектована је за максималну брзину – и према подацима Дојче бана, још увек је у врхунском стању.