Почела изградња Јединственог диспечерског центра железнице

Gradnja

Изградња Јединственог диспечерског центра са системима за управљање и контролу железничког саобраћаја у Србији је почела, саопштила је Инфраструктура железнице Србије.

Први радови, како се додаје, кренули су 19. фебруара и у протеклих месец и по дана ископано је око 50 километара канала за полагање оптичких каблова дуж пруга у београдском железничком чвору, од Железника и Остружнице до Макиша.

– У току је ископавање канала за оптичке каблове на прузи између Мале Крсне и Велике Плане. Јединствени диспечерски центар налазиће се у железничкој станици Београд Ранжирна у Макишу и биће изграђен у објекту у којем се сада налази Телекоманда у Макишу, а обухватиће све пруге којима управља Инфраструктура железнице Србије, укључујући и брзу пругу Београд – Суботица – истичу у Инфраструктури.

Планирано је да пројекат вредан око 115 мил ЕУР буде завршен 2026. године.

Како наглашавају у Инфраструктури, Јединствени диспечерски центар, као први такав објекат не само у Србији и региону, веома је битан пројекат у оквиру модернизације српских железница за безбедност, контролу и управљање железничким саобраћајем, који треба да обједини овај целокупан систем и железничку функцију.

– Јединствени диспечерски центар чиниће Оперативно – управљачки и надзорни центар Србије у Макишу, са регионалним диспечерским центрима у Новом Саду, Нишу и Пожеги. Овај центар омогућиће подизање нивоа безбедности железничког саобраћаја на највиши ниво, ефикасније управљање железничког саобраћаја на српским пругама, као и оптималну искоришћеност инфраструктурних капацитета за потребе теретног и путничког саобраћаја. Пројекат изградње Ј центра подразумева диспечерску централизацију и енергетске уређаје, обезбеђивање потребних врста везе, изградњу пратеће инфраструктуре, стварање аутоматизованих система и рачунарског комплекса, испоруку одговарајуће опреме, уградњу техничких средстава за безбедност, као и стварање услова за дијагностику композиција за време кретања воза – појашњавају у Инфраструктури.

Очекивани ефекти изградње Јединственог диспечерског центра су висока поузданост између планирања и реализације железничког саобраћаја, централизација и аутоматизација оперативних процеса вођења саобраћаја, тачност, аутоматска регулација саобраћаја са циљем повећања пропусне моћи, као помоћ у организацији саобраћаја за време већих кварова на железничкој инфраструктури.

– Овај центар допринеће и обавештавању путника, превозника и учесника у саобраћају о реалној саобраћајној ситуацији и слично. Омогућиће аутоматску контролу железничких возила у саобраћају, као и тренутни пренос додатних информација од значаја за безбедност саобраћаја, као што су деформације шина, кретање и позиције возова, одрони, крађе или неовлашћена кретања у зони пруге. С обзиром на то да је Телекоманда у Макишу објекат изграђен пре скоро педесет година, та зграда биће потпуно обновљена како би у њој могао успешно да функционише Јединствени диспечерски центар – наводе у Инфраструктури.

Постојећи систем за управљање железничким саобраћајем у Србији данас чине три центра за даљинско управљање, у Топчидеру, Нишу и Новом Саду, и три телекомандна центра, у Макишу, Нишу и Пожеги. Овакав систем изграђен је у највећој мери пре три до четири деценије и технолошки је застарео, превазиђен, разноврстан по типу телекомуникационих и сигнално-сигурносних уређаја, разједињен и у техничко-технолошком смислу тешко задовољава потребе и постојећег саобраћаја, а не може да одговори захтевима модернизоване инфраструктуре и брзих пруга за 200 км/сат, указују у Инфраструктури.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Тагови:

Најновије

error: Sadržaj je zaštićen. Copyright @ 025info.rs
Претрага
Close this search box.